رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

محدوده معدنی پیغمبرکوه آبیک منطقه گردشگری می شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۱۷:۴۹:۲۵
کد خبر: ۱۰۸۰۸۴۷
محدوده معدنی پیغمبرکوه آبیک منطقه گردشگری می شود
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: با پیشنهاد نمایندگان استان و موافقت استاندار قزوین ضمن توقف توسعه فعالیت معدنی در شمال آبیک، محدوده پیغمبرکوه به منطقه گردشگری تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین، لطف الله سیاهکلی در جلسه شورای معادن استان قزوین که عصر شنبه در محل استانداری برگزار شد اظهارداشت: شهرستان آبیک سالهای متوالی است از آلودگی هوا و کمبود و گوارا نبودن آب آشامیدنی در رنج است و منطقی نیست با تداوم فعالیتهای معدنی زندگی بر مردم این منطقه را سخت تر کنیم.

وی بیان کرد: آلودگی معادن در کنار فعالیت کارخانه سیمان مشکلات زیادی برای سلامت مردم این شهرستان ایجاد کرده و اخیرا موضوع انفجار معادن نگرانی مردم را بیشتر کرده بود و در بازدیدهایی که صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که توسعه فعالیت معدنی در منطقه متوقف و محدود شود.

سیاهکلی یادآورشد: منطقه شمال اتوبان آبیک به قزوین و تهران به دلیل قرار گرفتن در محدوده کوهستانی ظرفیت ارزشمندی برای گردشگری دارد که با بررسی های کارشناسی این ظرفیت می تواند شکوفا شود.

وی اظهارداشت: خوشبختانه امروز هم در جلسه شورای معادن مباحث خوبی در خصوص محدود کردن برخی فعالیت های معدنی مطرح شد و ضمن تاکید اینجانب و آقای عباسپور نماینده بویین زهرا در مجلس خوشبختانه استاندار هم موافقت کرد تا از توسعه فعالیت معدنی در شمال آبیک جلوگیری شود.

مجوز معادن غیر فعال در آبیک باطل می شود

سیاهکلی اضافه کرد: با دفاع نمایندگان قرار شد معادنی که برای برداشت مواد معدنی از گذشته قرارداد دارند تا پایان زمان آن بر اساس مجوز صادر شده، برداشت مواد معدنی را انجام داده و پس از آن این برداشت متوقف شود و در کنار آن مجوز معادن غیر فعال در این شهرستان نیز باطل شود.

وی گفت: همچنین مقرر شد یک درصد درآمد معادن استان برای توسعه و تقویت زیرساختهای زیربنایی و روستایی بویژه راهها اختصاص یابد تا بتوانیم بخشی از پیامدهای تخریبی فعالیت معدنی در مناطق را جبران کنیم.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: برای رونق تولید آماده پیگیری اصلاح قانون معادن هستیم تا موضوع دریافت عوارض از طرح های عمرانی دولتی حل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز