نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی:

معدن کاران باید در مرمت و بازسازی راههای روستایی مشارکت بیشتری کنند

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۰:۰۵:۴۴
کد خبر: ۱۰۸۰۸۶۲
معدن کاران باید در مرمت و بازسازی راههای روستایی مشارکت بیشتری کنند
نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: صاحبان معادن باید در قبال بهره برداری از معادن در مرمت و بازسازی راههای روستایی و تامین زیرساختها مشارکت بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین، روح الله عباسپور نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای معادن استان که عصر شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: وجود معادن در مناطق روستایی و بهره برداری از آنها آسیب های جدی به زیرساختها و امور زیربنایی این مناطق وارد کرده و تخریب راهها از جمله پیامدهای فعالیت های معدنی است.

وی بیان کرد: کمتر معدن کاری به مناطق روستایی کمک ‌کرده است و باید بر اساس قانون سخت گیری هایی صورت گیرد تا بتوانیم از تخریب راههای روستایی و زیرساختها در مناطقی که معادن فعال دارند جلوگیری کنیم.

نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معدن کاران از راههای روستایی بیش از ظرفیت جاده استفاده می کنند و یکی از عوامل اصلی تخریب جاده روستایی فقط معدن کاران هستند.

وی افزود: در شهرستان آوج و آبگرم و بویین زهرا هم وضعیت جاده های روستایی نامطلوب است که بخش زیادی از آن ناشی از فعالیت معادن است لذا منطق ایجاب می کند بخشی از این تخریب ها توسط فعالان این بخش جبران شود.

عباسپور گفت: در مجلس هم آمادگی داریم اگر قانون نیازمند اصلاحیه و یا حذف است به نمایندگان اعلام شود تا با کمک اعضای کمیسیون صنایع این وضعیت اصلاح شده و موانع تولید از مسیر برداشته شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه زیرساخت های جاده های روستایی در حد ترانزیت نیست که معادن از آنها استفاده بیش از ظرفیت دارند لذا باید با نصب باسکول در معادن از تخریب زود هنگام معادن جلوگیری شود.

در ادامه نبئی رئیس اتحادیه معدن کاران استان قزوین با انتقاد از فشار بیشتر بر فعالان معدنی گفت: در شرایطی که تحریم ها، مشکلات اقتصادی و کرونا به معدن کاران کشور فشار مضاعفی وارد کرده انتظار داریم برای حل مشکلات ما از سوی مسئولان استان همت بیشتری صورت گیرد.

وی بیان کرد: معدن کاران در پرداخت حقوق دولتی و عوارض تعیین شده و نیز کمک به روستاهای مسیر معدن کوتاهی نکرده اند و انتظار داریم فشار بیشتری در تحمیل هزینه های اضافی به معدن کاران صورت نگیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز