معاون بیمه ای اداره کل بیمه سلامت استان قزوین:

صورتحساب الکترونیک در بیمارستانهای دولتی قزوین اجرایی شده است

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۰:۰۰:۴۳
کد خبر: ۱۰۸۰۹۴۸
صورتحساب الکترونیک در بیمارستانهای دولتی قزوین اجرایی شده است
معاون بیمه ای اداره کل بیمه سلامت استان قزوین گفت: طرح صورتحساب الکترونیک تاکنون در همه بیمارستانهای دولتی استان اجرا شده و امسال در بیمارستانهای خصوصی هم عملیاتی می شود.

حمیدرضا فولادی ها در گفتگو با خبرنگار برنا در قزوین اظهارداشت: اجرای صورتحساب الکترونیک برای کاهش هزینه ها و تسریع در امور بیمه شدگان از کارهای ارزشمندی است که در استان قزوین هم عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح نسخه الکترونیک و تشکیل پرونده الکترونیک در استان قزوین به عنوان یکی از استان های پیشگام کشور به خوبی اجرا شده و تمامی بیمارستانهای دولتی به این سیستم مجهز شده اند.

فولادی ها یادآورشد: خوشبختانه پذیرش اسناد الکترونیک در بیمارستانها انجام شده و با حذف دفترچه های کاغذی بیمه، در حال حاضر ارائه خدمات درمانی به صورت الکترونیک انجام می شود.

وی گفت: اجرای صورتحساب الکترونیک سال گذشته در همه بیمارستانهای دولتی انجام شد و امسال هم در بیمارستانهای خصوصی این طرح عملیاتی می شود.

معاون بیمه ای اداره کل بیمه سلامت استان قزوین اظهارداشت: به جز دو بیمارستان تامین اجتماعی طرح نسخه الکترونیک در همه بیمارستانهای دولتی به اجرا درآمده است و در مراجعه به این بیمارستانها نیازی به ارائه دفترچه کاغذی بیمه نیست.

وی یادآورشد: اجرای طرح نسخه الکترونیک با همکاری وزارت بهداشت انجام شده و همه کارها از استحقاق سنجی تا صدور صورت حساب و ترخیص در بیمارستانها به صورت الکترونیک انجام می شود.

فولادی ها گفت: در مراکز خصوصی نسخه نویسی الکترونیک به خوبی پیش رفته و موسسات همکار نیز آن را در صورت حساب لحاظ می کنند و بجز فیزیوتراپی بقیه موارد به صورت الکترونیکی انجام می شود. 

وی اضافه کرد: حدود 120 پزشک متخصص و 150 پزشک عمومی در مطب های خود نسخه الکترونیک را پیاده کرده اند و بیماران با ارائه کد ملی می توانند پذیرش شده و با کد رهگیری امور درمانی خود را با نسخه الکترونیک انجام دهند و نیازی به ارائه دفترچه کاغذی بیمه نیست.

فولادی ها اظهارداشت: دو بیمارستان تامین اجتماعی به دلیل سیستم متمرکزی که دارند هنوز به نسخه الکترونیک ملحق نشده اند که در صورت بسترسازی مناسب و دریافت مجوز از مرکز در صورت اعلام آمادگی می توانند به این طرح متصل شوند.

صرفه جویی 200 میلیارد تومانی دولت در حذف دفترچه کاغذی

وی گفت: اجرای طرح صورتحساب الکترونیک و حذف دفترچه های کاغذی بیمه سلامت گامی در راستای کاهش هزینه های شهروندان و دولت و سالم سازی محیط زیست و کاهش قطع درختان برای تهیه کاغذ است و سالانه حدود 200 تا 300 میلیارد تومان صرفه جویی خواهد داشت.

فولادی ها بیان کرد: در سال گذشته 20 میلیون جلد دفترچه بیمه کاغذی در کشور چاپ شد که با اجرای طرح صورتحساب الکترونیک و حذف دفترچه های کاغذی امسال این تعداد به 10 میلیون نسخه کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: با اطلاع رسانی مناسب و آگاهی بخشی امیدواریم ضمن توجیه شهروندان و پزشکان و موسسات همکار بتوانیم این طرح را در بخش خصوصی هم به صورت کامل عملیاتی کنیم تا مردم از مزایای آن استفاده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز