علی سلیمانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

بیماران کرونایی در قزوین با کمبود کپسول های اکسیژن رسانی مواجهند

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۰۹:۵۴:۰۲
کد خبر: ۱۰۸۱۵۵۷
بیماران کرونایی در قزوین با کمبود کپسول های اکسیژن رسانی مواجهند
دبیرکمیته کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: افزایش روند بیماری کرونا در استان قزوین موجب بروز مشکلات جدی و کمبود در تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران بدحال شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فخار سلیمانی در خصوص وضعیت بیماری کرونا در استان اظهارداشت: ویروس کرونا با رویکرد پدافند غیر عامل هم باید مورد توجه قرار گیرد و نیازهای این بخش تامین شود.

وی اضافه کرد: توجه به ویروس کرونا از نگاه بیولوژیک نشان می دهد در این زمینه شعف هایی داریم که باید برطرف شود.

دبیرکمیته کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد:تعداد بیماران بستری در استان در حال حاضر به 523 بیمار رسیده که این تعداد دو برابر آمار هفته های قبل است.

image_2020_11_1-14_13_37_586_VOT

سلیمانی یادآورشد: در 15 روز گذشته تعداد افراد بستری حدود 300 نفر و هفته قبل به 400 نفر رسید که امروز در حال ورود به کانال 600 نفر هستیم که این وضعیت نگران کننده است.

وی اظهارداشت: تعد اد بیماران بستری در استان تاکنون به 828 نفر و تعداد فوتی های روزانه به میانگین 8 نفر رسیده که از 19 شهریور ماه روند ابتلا صعودی شده که جای نگرانی دارد.

سلیمانی اضافه کرد: تخت های بیمارستانی استان در حال تکمیل شدن است و اگر این وضعیت تداوم یابد مجبور به راه اندازی بیمارستان صحرایی خواهیم شد و تداوم این وضعیت دمی تواند مشکلات امنیتی و اجتماعی بیشتری برای ما ایجاد کند.

ظرفیت اکسیژن رسانی بیشتر نداریم

وی اظهارداشت: افزایش بیماران بستری در مراکز درمانی نیازمند تامین اکسیژن برای بیماران بدحال است که اگر روند صعودی در استان تداوم یابد امکان اکسیژن رسانی مناسب هم نخواهیم داشت و باید برای تامین این نیاز با کمک واحدهای صنعتی و تولیدی هم اقدام شود.

دبیر کمیته کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: ابتلا به بیماری کرونا در شهرهای قزوین و تاکستان روند صعودی دارد و نگران انتقال آلودگی از شهر رزن به شهر آوج هستیم که باید مراقب تردد این مسیر هم باشیم تا شاهدانتقال آلودگی نباشیم.

سلیمانی بیان کرد: 57.6 درصد فوتی های بیماران کرونا در استان را مردان و 42.3 درصد را زنان تشکیل می دهند ک بیشترین آلودگی در شهرستان قزوین در روستای کورانه و منطقه مینودر، در تاکستان منطقه اسفرورین و خرمدشت، مناطق روستایی حیدریه و رادکان و در بویین زهرا شهر دانسفهان و در شهرستان البرز منطقه محمدیه با بیشترین آلودگی روبرو شده اند.

بیماران کرونایی

محدودیت ها در قزوین بیشتر می شود

وی اظهارداشت: علیرغم این که روند بیماری در استان قزوین صعودی شده و محدودیت های بیشتری اعمال شده اما همچنان شاهد تجمع در بازارها، برپایی شنبه بازار، چاپ اطلاعیه ترحیم، فعالیت آرایشگاههای مردانه و ازدحام جمعیت در برخی شعب بانکی هستیم که این سخت گیری ها باید تشدید شود.

سلیمانی با اشاره به کمبود اکسیژن در بیمارستانها گفت: از سازمان صمت انتظار داریم برای تامین اکسیژن مورد نیاز بیمارانهماهنگی لازم توسط واحدهای تولیدی استان صورت گیرد تا بتوانیم برای بیماران جدید مورد استفاده قرار دهیم.

وی اضافه کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، توجه جدی به پروتکل های بهداشتی، سخت گیری در خصوص شهروندان سهل انگار، قرنطینه افراد مبتلا، تعطیل شدن تمامی مجالس جشن عروسی و ترحیم، محدودیت فعالیت رستورانها و غذاخوری ها می تواند به کنترل بیماری کمک کند.

نظر شما