لطف الله سیاهکلی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

زیاران از توابع شهرستان آبیک به شهر ارتقاء یافت

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۱:۵۶:۳۵
کد خبر: ۱۰۸۱۷۲۳
زیاران از توابع شهرستان آبیک به شهر ارتقاء یافت
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: با پیگیری های انجام شده و موافقت وزارت کشور، روستای زیاران از توابع شهرستان آبیک به شهر ارتقا یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی در این باره اظهار داشت: موضوع ارتقای روستاهای مستعد و واجد شرایط به شهر و نیز شهرها به شهرستان و فرمانداری از اقداماتی است که با محور وزارت کشور در حال پیگیری است تا بتوانیم به بخشی از درخواست های مردمی پاسخ دهیم.

وی بیان کرد: در استان قزوین مناطق مختلفی مستعد ارتقای جایگاه خود در تقسیمات کشوری هستند که الموت، طارم و محمدیه از جمله آنهاست که به دلیل مشکلاتی که درسال های گذشته کشور با آن روبرو بوده این مطالبات با تاخیر در پاسخگویی مواجه شد.

سیاهکلی تصریح کرد: یکی از مناطق که سالهاست موضوع ارتقای جایگاه آن مطرح شده تبدیل روستای زیاران به شهر بود که با کمک سایر نمایندگان تلاش کردیم به این درخواست مردمی پاسخی شایسته دهیم.

وی گفت: بدون تردید شهرستان آبیک علیرغم ظرفیت و استعدادهای خوبی که دارد در سالهای گذشته مورد بی توجهی قرار داشته و با مشکلات زیادی از جمله آلودگی هوا و کم آبی مواجه بوده و نتوانسته متناسب با توسعه متوازن استان حرکت کرده و ظرفیت های خود را شکوفا کند در حالی که در بخش کشاو.رزی و صنعت و نیز گردشگری توانمندی های ارزشمندی دارد.

4444

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین بیان کرد: در این راستا به عنوان منتخب مردم در این دوره تلاش زیادی برای رفع محرومیت از ای شهرستان صورت گرفته که بخشی از انها در حال تحقق است.

زیاران شهر شد

نماینده قزوین البرز و آبیک تصریح کرد: خوشبختانه پس از مدتها پیگیری امروز با موافقت وزیر کشور روستای زیاران به شهر تبدیل شد که خبر خوبی برای مردم این منطقه است.

وی گفت: با این ارتقا امیدواریم مسیر توسعه و پیشرفت شهر زیاران و نیز شهرستان آبیک با شتاب بیشتری محقق شود.

سیاهکلی در خصوص ویژگی های این ارتقا اظهارداشت: روستای زیاران با داشتن بیش از 6 هزار نفر جمعیت و تقدیم 32 شهید والامقام بزرگترین روستای شهرستان آبیک محسوب می شود و با داشتن 18 هزار هکتار زمین زراعی مستعد می تواند در رونق اقتصاد مردم نقش مهمی ایفا کند و ما باید این بستر را برای اجرای طرح های توسعه مهیا می کردیم.

وی بیان کرد: شاخص های زیادی در این ارتقا مورد توجه قرار گرفت و در کنار ظرفیت های صنعتی و کشاورزی و وجود کارگاههای تولیدی به دلیل موقعیت جغرافیایی این روستا و قرار گرفتن در مسیر طالقان و محل تردد مردم استانهای البرز و تهران قابلیت شهر شدن را داشت.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین حدود 8 درصد تخم مرغ تولیدی کشور در محدوده زیاران تولید می شود و با در نظر گرفتن تعداد جمعیت، توان اقتصادی در مدیریت خود، استعداد کشاورزی و قطعه سازی و ظرفیت های گردشگری بدون شک با شهر شدن زیاران گامی در تحقق یکی از مطالبات به حق و آرزوهای مردم امروز محقق شد که بسیار ارزشمند است.

وی اظهارداشت: در صورت ارتقای روستاهای قشلاق و عصمت آباد به شهر می توانیم امیدوار باشیم که مسیر توسعه شهر آبیک با سرعت بیشتری طی شود.

توسعه آبیک تسریع می شود

سیاهکلی با تشکر از پیگیری و مساعدت مسئولان استانی و وزیر محترم کشور اظهار امیدواری کرد شهر شدن زیاران به عنوان یکی از مطالبات چندین ساله مردم منطقه بتواند ضمن تقویت انگیزه همکاری مردم مومن و دین مدار این منطقه با خدمتگزاران و همراهی بیشتر آنها با نظام جمهوری اسلامی زمینه آبادانی بیشتر منطقه را مهیا کند.

وی افزود: با طرح های ملی و مهم دیگری که در شهرستان آبیک در دست اجراست انتظار داریم درسال های آینده ضمن حل مشکل کم آبی و آلودگی در آبیک و توسعه فضای گردشگری در شمال این شهرستان زمینه اشتغال و  رونق اقتصادی منطقه و جلب رضایت مندی مردم را بیش از گذشته مهیا کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز