اکرم نجفی در گفتگو با خبرنگار برنا:

۲۰ طرح پردیس روستایی در استان قزوین ایجاد می شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۵:۳۰
کد خبر: ۱۰۸۲۳۰۵
۲۰ طرح پردیس روستایی در استان قزوین ایجاد می شود
مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین گفت: به منظور کمک به اقتصاد و معیشت و اشتغال روستایی، طرح پردیس در 20 روستای استان قزوین عملیاتی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ اکرم نجفی در خصوص اهمیت احداث پردیس های روستایی اظهارداشت: توجه به معیشت و اقتصاد روستایی می تواند به ایجاد اشتغال و کاهش مهاجرت منجر شده و به اقتصاد روستا هم کمک کند و رویکرد ما در دفتر روستایی استان توجه به معیشت ساکنان روستایی است. 

وی بیان کرد: اجرای پردیس های روستایی از جمله طرح هایی است که می تواند به رونق اقتصاد و معیشت ساکنان این مناطق کمک کند اما برای تحقق آن نیازمند بستر سازی و تامین زمین های مناسبی هستیم که شرایط احداث پردیس را داشته باشد.

نجفی گفت: زمین های روستایی مستعد واگذاری برای پردیس باید نزدیک نواحی و شهرک های صنعتی نبوده و در محدوده روستا قرار داشته باشد تا بتوان طرح را با هزینه کمتری اجرا کرد که در این راستا تعداد 20 روستا که قابلیت اجرا را دارند در استان شناسایی شده است.

نجفی

ایجاد پردیس در 10 روستا در فاز اول

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین اظهارداشت: در فاز اول تلاش می کنیم پردیس روستایی در 10 نقطه استان اجرا شود که در حال حاضر روستای شاهین تپه در بخش دشتابی بویین زهرا و روستای کلنجین در بخش آبگرم در اولویت قرار دارد و کار واگذاریزمین در آنها آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در پردیس های روستایی، مشاغل خانگی و صنایع دستی و رشته هایی چون دامپروری، کشاورزی، فرآوری کشاورزی و لبنی پیش بینی شده است و کسانی که توانمندی فعالیت در این زمینه ها را داشته باشند می توانند در پردیس ها مشغول کار شوند.

نجفی گفت: در شاهین تپه یک هکتار زمین برای اجرای پردیس روستایی واگذار شده که با تقسیم بندی 20 قطعه زمین 200 تا 500 متری در آن قرار است کارگاههای کوچک ایجاد شود.

اشتغالزایی 50 نفری در هر پردیس روستایی

وی بیان کرد: در هر طرح به طور میانگین حداقل دو نفر و در هر پردیس روستایی برای 50 نفر شغل ایجاد خواهد شد که این کارمی تواند به رفع بیکاری و کاهش مهاجرت به شهرها کمک کند.

پردیس

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین اظهارداشت:حمایت دولت از احداث پردیس ها با واگذاری زمین ارزان قیمت یا اجاره به شرط تملیک و یا اجاره 99 ساله، تامین زیرساخت، انشعاب آب، برق و گاز، آماده سازی معابر، انجام خواهد شد و امیدواریم این طرح با استقبال روستاییان روبرو شود.

نجفی تصریح کرد: اختصاص تسهیلات با کارمزد 6 درصدی از دیگر حمایت های دولت است تا پردیس های روستایی با سرعت بیشتری شکل گرفته و عملیاتی شود.

وی گفت: اجرای پردیس های روستایی تجربه جدیدی است که حتما نواقص و مشکلاتی هم دارد و امیدواریم بتوانیم بتدریج به رویکردهای خوبی در ایجاد اشتغال روستایی و کمک به اقتصاد و معیشت روستا دست یابیم تا این طرحها در آینده با کمترین مشکل اجرا شود.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین اضافه کرد: در اجرای پردیس های روستایی توجه به معماری بومی و مبلمان روستایی،نیازهای روستاییان، شکوفایی ظرفیت های موجود و گردشگری هم در اولویت خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز