مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان:

اجرای طرح توسعه برق در قزوین ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۰:۰۲:۱۴
کد خبر: ۱۰۸۲۹۵۹
اجرای طرح توسعه برق در قزوین ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: اجرای طرح های توسعه شبکه برق در استان قزوین به 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی خلجی روز پنجشنبه در جلسه با مدیران امور برق استان قزوین و رئیس مجمع نمایندگان که در اداره برق قزوین برگزار شد اظهارداشت: در حال حاضر هر چند استان قزوین تحت پوشش شرکت برق زنجان است اما تلاش کرده ایم تا همه نیازها و درخواست های انرژی در بخش صنعت و کشاورزی و خدمات تامین شود تا توسعه استان متوقف نشود.

وی بیان کرد: خوشبختانه قزوین یک استان صنعتی است و ما هم با درخواست های زیادی در احداث صنعت مواجهیم و تاکنون همه نیازهای شهرک های صنعتی را تامین کرده ایم و بعد از این هم در صورت تامین اعتبار مشکلی در ایجاد بستر تامین انرژی نداریم.

image_2020_11_5-9_10_11_507_fvr

خلجی تصریح کرد: یکی از مشکلات صنعت برق تامین اعتبار برای اجرای طرح های توسعه و دریافت مطالبات است تا روند کارها دچار وقفه و یا کندی نشود که از نمایندگلان قزوین انتظار داریم کمک کنند تا در اختصاص اعتبارات تسریع شود تا مشکلی نداشته باشیم.

اجرای طرح های آینده 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد 

وی بیان کرد: برای اجرای طرح های آینده و تولید 600 مگاوات انرژی برق در منطقه به 400 میلیارد تومان اعتبار  نیازمندیم که امیدواریم با پیگیری نمایندگان این اعتبار مهیا شود تا کارها سرعت یابد.

خلجی تفکیک شدن برق منطقه ای قزوین از زنجان را در شرایط کنونی بسیار سخت و زمان بر دانست و یادآورشد: برای تحقق این امر نیازمندیم تا نمایندگان یک ساختار جدیدی تعریف کنند تا این موضوع برای سراسر کشور حل شود اما تفکیک شرکت ها هم می تواند هزینه بر و چالش های دیگر ایجاد کند اما با نگاه کارشناسی می توانیم این موضوع را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان اظهارداشت: فرسوده بودن شبکه و بدهی به پیمانکاران از دیگر مشکلات موجود است که باید برای آن برنامه ریزی و اقدام کنیم که در این راستا پرداخت بدهی 100 میلیارد تومانی از چالش های جدی است.

image_2020_11_5-9_10_10_439_T5N

وی گفت: در استان قزوین سه هزار مگاوات ظرفیت ایجاد نیروگاههای بادی داریم که می توانیم با برنامه ریزی از این ظرفیت بخوبی استفاده کرده و به توسعه صنعتی استان کمک کنیم.

در ادامه حمید رضا دیلمی مدیر امور برق استان قزوین با ارائه گزارشی از کارهای انجام شده گفت: قیمت گذاری دستوری، کمبود اعتبار برای اجرای طرح های توسعه، فرسودگی شبکه، موانع توسعه نیروگاههای تجدید پذیر، افت شبکه، توجه به حفظ جرائم برق از دیگر مشکلات این بخش است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز