دبیر کمیته کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

۷۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در قزوین بستری شدند

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۵:۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۰۸۳۰۷۵
۷۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در قزوین بستری شدند
دبیر کمیته کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با پذیرش 76 بیمار جدید با تست مثبت در قزوین تعداد افراد بستری به 544 نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فخار سلیمانی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین که روز پنجشنبه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: تعداد فوتی های ناشی از بیماری کرونا در استان به وضعیت قرمز رسیده و باید با جدیت بیشتری مصوبات ستاد را اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: در استان ظرفیت تخت های بیمارستانی حدود 2 هزار تخت است اما نیازهای ما فقط بستری کردن بیماران نیست بلکه الزاماتی چون اکسیژن رسانی هم داریم که باید به آن توجه شود.

سلیمانی تصریح کرد: از آنجا که زیرساخت های تامین اکسیژن بیمارستانها برای شرایط عادی طراحی شده امروز با بستری شدن بیماران کرونایی قادر به تامین اکسیژن مورد نیاز ای دگروه نیستیم که باید برای آن تدبیر کرد.

دبیر کمیته کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: هر چند تامین کپسول های اکسیژن نسبت به گذشته چند برابر شده اما به دلیل روند صعودی بستری ها همچنان باید برای خرید اکسیژن بیمارستانها برنامه ریزی و جدیت داشته باشیم تا کمبودها جبران شود.

کرون 2

پذیرش 76 بیمار جدید کرونا در قزوین

سلیمانی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان گفت: در بیست و چهار ساعت گذشته 76 بیمار جدید پذیرش شدند که در حال حاضر تعداد بیماران بستری به 544  بیمار رسیده که 105 بیمار هم در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار گرفته اند و 43 بیمار در وضعیت وخیم و 9 بیمار هم در انتظار هستند.

وی بیان کرد: از ابتدای انتشار ویروس کرونا در استان، تاکنون 12 هزار و 474 نفر در بیمارستانها بستری شده اند و کادر پزشکی و درمانی با ایثار و از جان گذشتگی در خدمت این بیماران بوده اند.

کرونا جان 9 بیمار را گرفت

سلیمانی در ادامه گفت: در بیست و چهار ساعت گذشته متاسفانه 9 نفر از بیماران جان باختند که آمار فوتی ها در مجموع به 860 نفر رسیده است.

کرونا در قم

دبیر کمیته کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: از 18 مهرماه که شیب بیماران بستری در استان بیشتر شده باید مراقبت های بهداشتی جدی گرفته شود تا شاهد کنترل این وضعیت باشیم.

وی بیان کرد:در شهرستان قزوین شهرهای طارم، کوهین و قزوین، در تاکستان بیشترین آلودگی در اسفرورین، در شهرستان بویین زهرا مناطق دانسفهان، در شهرستان البرز شهر محمدیه و در آبیک در بخش مرکزی شاهد بیشترین آلودگی هستیم که باید مراقبت های بهداشتی بیشتر شود.

نظر شما