دبیر کمیته کرونای دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

۱۰۹ بیمار جدید کرونایی در قزوین بستری شدند

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۰:۵۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۸۳۶۳۰
۱۰۹ بیمار جدید کرونایی در قزوین بستری شدند
دبیرکمیته کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با بستری شدن 109 بیمار جدید در استان تعداد افراد بستری در بیمارستانهای استان به 525 نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فخار سلیمانی در این باره اظهارداشت: متاسفانه همچنان روند بیماری در استان قزوین صعودی و نگران کننده است و اگر شهروندان پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد: متاسفانه در بیست و چهارساعت گذشته 385 بیمار با تست مثبت در استان شناسایی شدند که 109 نفر از آنها در بیمارستانها بستری شده و تحت درمان قرار گرفتند.

دبیر کمیته کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: همچنین در مدت یاد شده تعداد 11 نفر از شهروندان بر اثر ویروس کرونا جان باختند.

سلیمانی

وی بیان کرد: با کمک کادر درمانی تعداد 91 نفر از بیماران پس از درمان از بیمارستانهای استان ترخیص شدند.

سلیمانی اظهارداشت: در بیست و چهارساعت گذشته تعداد 48 تن از بیماران در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: از ابتدای انتشار ویروس کرونا در استان قزوین بیش از 12 هزار و 646  نفر از مردم استان به ویروس کرونا مبتلا شدند و 873 نیز فوت شده اند.

سلیمانی در ادامه از شهروندان خواست از حضور در مراکز پر جمعیت خودداری کرده و پروتکل های بهداشتی را بدقت رعایت کنند تا از گسترش بیش از حد این ویروس جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: اعمال محدودیت در برخی مشاغل از جمله تالارهای عروسی، رستوران ها، آرایشگاههای مردانه و زنانه، جلوگیری از بازارگردی، کنترل تعداد مسافران در خودروهای عمومی و تاکسی ها، محدود شدن حضور شهروندان در بازار و پاساژها از جمله اموری است که می تواند به کنترل بیماری کمک کند.

کروناا

دبیر کمیته کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک، شستشوی مستمر دستها با آب و صابون، استفاده از مواد ضد عفونی کننده و مراقبت از سالمندان در منزل می تواند به کنترل بیماری و کاهش ابتلا به آن کمک موثری کند.

سلیمانی ابراز امیدواری کرد با حساس شدن مردم و ترس بیشتر از ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی از وضعیت بحرانی در استان خارج شده و روند روبه کاهش را تجربه کنیم.

 

 

نظر شما