جانشین ستاد کرونای استان قزوین:

وضعیت بیماری در قزوین قرمز و در تاکستان سیاه است/ فعالیت اصناف محدود شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۲:۴۷:۲۸
کد خبر: ۱۰۸۳۸۳۳
وضعیت بیماری در قزوین قرمز و در تاکستان سیاه است/ فعالیت اصناف محدود شد
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: روند صعودی ابتلا به بیماری در استان نگران کننده شده و در حال حاضر قزوین در شرایط قرمز و شهر تاکستان در شرایط سیاه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که ظهر شنبه در محل فرمانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: امروز در شرایط بسیار سختی قرار داریم و با تغییر رفتار ویروس و پیچیدگی آن شاهد جان باختن عزیزان خود هستیم که به سادگی فوت می کنند.

وی اضافه کرد: اخیرا شاهد فوت امام جمعه آوج بودیم و هر روز تعدادی از شهروندان جان می بازند و از آنجا که هنوز واکسن و دارویی برای ریشه کن شدن ویروس پیدا نشده اگر غفلت کنیم باید هزینه های بیشتری را متحمل شویم.

حبیبی بیان کرد: کادر درمانی و پزشکی بیش از 9 ماه با ایثارگری خود نسبت به درمان بیماران اقدام کرده اند و امروز شاهد خستگی مفرط این کادر هستیم که جایگزین هم ندارند و اگر همراهی جدی از سوی مردم صورت نگیرد با چالش های بحرانی مواجه می شویم.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآورشد: اقدامات زیادی از سوی دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، فرمانداری ها، هلال احمر، نیروی انتظامی و سایر نهادها صورت گرفته تا بیماری کنترل شود اما چون ویروس هر روز رنگ عوض می کند باید ماهم شیوه های خود را تغییر دهیم و تا کشف واکسن با رعایت جدی نکات بهداشتی به سلامت خود و جامعه کمک کنیم.

کرونا1

وی اظهارداشت: یکی از موضوعات مهم در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تهویه ساختمانهاست و برای کنترل بیماری توجه به تهویه و تخلیه هوای سالن های سرپوشیده در ادارات، کارخانه ها و سایر اماکن ورزشی و سربسته الزامی است.

ساعات کار اصناف محدود شد/ اصناف غیر ضروری ساعت 6 عصر تعطیل 

حبیبی در ادامه گفت: به دلیل بحرانی شدن وضعیت استان در هفته گذشته تصمیم گرفته شد تا ساعت فعالیت برخی اصناف غیر ضروری کاهش یابد که در این راستا امروز هم در ستاد ملی کرونای کشور مصوب شد این اقدام صورت گیرد که با همکاری اتحادیه های صنفی خوشبختانه این طرح با استقبال خوبی روبرو شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع 39 هزار اصناف و کسبه استان بیش از 35 هزار کسبه در اجرای طرح همکاری کرده اند که جای تقدیر دارد و از امروز فعالیت اصناف در بعداز ظهرها محدود می شود.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین بیان کرد: بجز واحدهای مواد غذایی، خوراکی و بهداشتی و درمانی فعالیت سایر صنوف تا ساعت 6 بعدازظهر مجاز است و پس از آن این گروه صنفی باید تعطیل شوند. 

حبیبی گفت: فعالیت بازار هم از ساعت 6 عصر ممنوع می شود و از کسبه و بازاریان انتظار داریم در اجرای طرح همکاری کنند و از شهروندان هم درخواست می کنیم از حضور غیر ضروری در معابر شهری و بازار و پاساژها خودداری کنند تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.

کرونا 2

بازار گردی یک ماه تعطیل شود

جانشین ستاد کرونای استان قزوین اظهارداشت: اعمال محدودیت ها بدون شک مشکلاتی را برای صنوف و مردم ایجاد خواهد کرد اما برای این که وارد بحران های بیشتر نشویم باید از ویروس بترسیم و مراقب باشیم وضعیت استان قزوین بدتر از شرایط کنونی نشود.

وی گفت: از همه شهروندان درخواست می کنیم به مدت یک ماه بازارگردی و حضور در مراکز جمعیتی را تعطیل کنند تا بتوانیم به شرایط عادی بازگردیم در غیر این صورت امکانات درمانی و پزشکی استان قادر به جوابگویی به نیازها نخواهد بود.

حبیبی اضافه کرد: اعمال محدودیت و ممنوعیت در استان قزوین جدی است و باید نظارت و بازرسی ها تشدید شده و انسجام و هماهنگی دستگاههای متولی بیشتر شود.

وی از راه اندازی قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان قزوین تشکر کرد و گفت: با تقسیم بندی شهرستان قزوین به 38 محله و تعیین مدیران محله تلاش می کنیم تا کنترل و نظارتها بیشتر شود.

حبیبی اضافه کرد: بعد از ۹ ماه سختی فراوان و دادن صدها کشته و هزاران مبتلا اگر به نتیجه نرسیم مردم دچار مشکلات جدی خواهند شد لذا با تشکیل این قرارگاه و سخت گیری های بیشتر امیدواریم وضعیت استان را از حالت قرمز و سیاه خارج کنیم.

کرونا قزوین را قرمز و تاکستان را سیاه کرد

جانشین ستاد کرونای استان قزوین با ابراز نگرانی از روند صعودی بیماری کرونا در استان اظهارداشت: در حال حاضر وضعیت کرونا در قزوین قرمز شده و تاکستان در شرایط سیاه قرار دارد و اگر این دو شهر کنترل شود می توان به شرایط مطلوب تری دست یافت.

وی گفت: همه دستگاههای اجرایی موظفند امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز ستاد کرونای استان قزوین را مهیا کنند زیرا امروز هیچ کاری مهمتر از مصوبات ستاد برای کنترل ویروس کرونا نیست.

هر سه ساعت یک نفر در قزوین فوت می کند 

حبیبی اضافه کرد: در کشور در هر سه دقیقه یک نفر و در استان هر سه ساعت یک نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهد لذا تسریع در اجرای طرح ها برای ما در اولویت است تا از کشته شدن افراد بیشتری جلوگیری کنیم.

وی اظهارداشت: البته استان قزوین می توانست شرایط انفجاری داشته باشد که با اقدامات موثر انجام شده از سوی مسئولان ذیربط و ستاد کرونا و همراهی مردم در شرایط کنونی هستیم ولی همچنان به همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی نیازمندیم.

کرونا در قم

سمن ها در طرح های مقابله با کرونا مشارکت کنند

جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: سمن ها و گروههای جهادی ظرفیت خوبی برای اجرای طرح های فرهنگ  سازی و آموزش، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دارند و باید از این توانمندی استفاده بیشتری کنیم.

وی اضافه کرد: بیش از 250 سمن فعال در استان داریم که می توانند در قالب قرارگاه مشارکت کنند تا به نتایج بهتری در مقابله با ویروس کرونا برسیم.

حبیبی گفت: طرح هر معلم سه دقیقه با کرونا از ایده هایی است که می تواند فرهنگ سازی را وارد مجموعه خانواده ها و دانش آموزان کرده و نتایج خوبی داشته باشد.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآورشد: در خصوص  مسایل بیمه ای مدافعان سلامت پیگیری لازم از سوی هلال احمر صورت خواهد گرفت و برای جبران خسارت مشاغلی که در ایام کرونا تعطیل شده اند از مدیران دستگاه های اجرایی انتظار مساعدت بیشتری داریم.

نظر شما