فرماندار قزوین:

قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا در شهرستان قزوین راه اندازی شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۳:۳۸:۲۱
کد خبر: ۱۰۸۳۸۷۶
قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا در شهرستان قزوین راه اندازی شد
فرماندار شهرستان قزوین گفت: به منظور تشدید نظارت و بازرسی در کنترل بیماری کرونا، قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا در این شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد شفیعی در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که ظهر شنبه در محل فرمانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: علیرغم همه اقدامات انجام شده به دلیل سهل انگاری و بیتوجهی برخی شهروندان در حال حاضر استان قزوین در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارد و برخی شهرها شرایط حادتری دارند که اگر بموقع اقدام نکنیم باید هزینه های سنگینی متحمل شویم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شهرهای قزوین و تاکستنان بیشترین آلودگی را دارند که باید بتوانیم با قدامات موثر و سخت گیرانه آن را کنترل کنیم. 

شفیعی اضافه کرد: قزوین در وضعیت قرمز و تاکستان در شرایط سیاه قرار گرفته و با راه اندازی قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا در فرمانداری قزوین امیدواریم نظارت و کنترلها تشدید شده و وضعیت عادی شود. 

فرمانداری

فرماندار قزوین گفت: در اجرای این طرح که برای اولین بار در کشورعملیاتی می شود شهر قزوین به چند منطقه و ناحیه تقسیم شده و با رویکرد محله محوری امیدواریم شرایط را کنترل کنیم.

وی اظهارداشت: شهرستان قزوین در اجرای این طرح به سه منطقه تقسیم شده و هر منطقه چند ناحیه و محله را شامل می شود و با بکارگیری نیروهای آموزش دیده نسبت به فرهنگ سازی و کنترل رفتار مردم و ریشه کنی ویروس اقدام خواهد شد.

شفیعی اضافه کرد: منطقه یک به چهار ناحیه تقسیم شده که 13 بلوک و محله در آن تحت پوشش قرار دارد و  ۳۹ نفر در قالب تیم های بهداشتی، کارشناسی و نظارتی در امور نظارت خواهند کرد.

وی بیان کرد: در منطقه دو هم دو ناحیه آزادگان و شهید بابایی و ۱۴ بلوک و ۳۹ نیرو پیش بینی شده که تا ۶۵ نفر قابل افزایش است و در منطقه سه در شهرستان قزوین تعداد ۴ ناحیه و ۱۱ بلوک داریم که تعداد نیروها ۳۳ تا ۵۵ نفر خواهند بود.

شفیعی اظهارداشت: تاکنون ۱۲۲ نفر به فرمانداری معرفی شده و از سوی شبکه بهداشت، آموزش و پرورش و هلال احمر و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برای همکاری اعلام آمادگی شده که در این راستا از انجمن ها و سمن ها انتظار همکاری بیشتری داریم.

فرماندار شهرستنان قزوین اضافه کرد: ۵۰۰ نفر در قرارگاه فعالیت خواهند کرد که همه آنها تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت و مواد بهداشتی مورد نیاز آنها از جمله ماسک و مواد ضد عفونی تامین خواهد شد.

کرونا 2

وی بیان کرد: 5 پایگاه هلال احمر در شهرستان فعال شده و سه دستگاه آمبولانس از سوی هلال احمر در اختیار قرارگاه است تا در سطح شهر هشدارهای لازم داده شود.

شفیعی از مدیران کل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان تشکر کرد و از نیروهای جهادی خواست با محور قرارگاه برای خدمت رسانی در مناطق محروم بسیج شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز