رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

قرنطینه معکوس را در قزوین و تاکستان عملیاتی کنیم

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۳:۵۱:۳۵
کد خبر: ۱۰۸۳۹۲۳
قرنطینه معکوس را در قزوین و تاکستان عملیاتی کنیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با اجرای قرنطینه معکوس می توانیم از ابتلای سالمندان و افراد بالای 65 سال به کرونا پیشگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که ظهر شنبه در محل فرمانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: از همه دستگاههای اجرایی و شهروندان انتظار داریم نگران روند صعودی ابتلا به کروناباشند و هشدارها را جدی بگیرند.

وی بیان کرد: در اجرای طرح های محله محور باید از نیروهای دولتی هم استفاده کنیم تا کارها با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

نامدار تصریح کرد: راه اندازی قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا در شهرستان قزوین ایده جدیدی است که با همکاری فرماندار اجرا می شود که امیدواریم بتوانیم به اهداف پیش بینی شده برسیم و الگویی در سایر نقاط کشور ارائه کنیم. 

کرونا1

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: در این شرایط به همکاری و مشارکت همه نیروهای دولتی و جهادی و سمن ها نیازمندیم تا بتوانیم با تلاش همه جانبه از شرایط قرمز در قزوین خارج شویم.

وی گفت: شهر تاکستان وضعیت فوق بحرانی دارد و به وضعیت سیاه رسیده که بسیار نگران کننده است و اگر نتوانیم با مشارکت مردم وضعیت را کنترل کنیم قادر به تامین نیازهای بیماران نخواهیم بود.

نامدار بیان کرد: یکی از علت های افزایش آلودگی در شهرستان تاکستان حضور مردم در مجالس خانگی است و متاسفانه بی توجهی به هشدارهای ستاد کرونا موجب شده در وضعیت خطرناکی قرار بگیریم که تداوم این وضعیت نگران کننده است.

وی اظهارداشت: باید نیروهای جهادی هم در فعالیتهای قرارگاه مشارکت کنند تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم و اجرای قرنطینه معکوس هم الزامی است.

نامدار اظهارداشت: باید در ستاد استانی مصوب شود تا قرنطینه افراد با تست مثبت الزامی شود تا از گسترش آلودگی جلوگیری کنیم. 

کرونا 2

وی گفت: در قرنطینه معکوس باید گروههای جهادی و سایر نیروهای خدمات رسان بتوانند نیازهای روزانه بویژه تهیه داروی افراد بیمار را انجام دهند تا خروج از منزل متوقف شود.

نامدار اظهارداشت: روزانه باید 1000 تست انجام شود که در این زمینه انجام قرنطینه معکوس، کنترل بهداشت محیط، آب آشامیدنی و مواد غذایی و ضد عفونی مراکز هم لازم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی از ضرورت محدود شدن ساعت فعالیت اصناف هم خبر داد و اظهارداشت: با محدود شدن فعالیت برخی اصناف و جلوگیری از تردد بی مورد شبانه در خیابانها می توان امیدوار بود بیماری کنترل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز