جوابیه بهزیستی قزوین:

بهزیستی قزوین در خصوص پذیرش نشدن معتادان متجاهر زن جوابیه داد

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۹:۵۳:۵۷
کد خبر: ۱۰۸۴۰۷۴
بهزیستی قزوین در خصوص پذیرش نشدن معتادان متجاهر زن جوابیه داد
روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین در خصوص اخبار منتشر شده در فضای مجازی با موضوع عدم پذیرش معتادان متجاهر زن در قزوین جوابیه ای منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان در این جوابیه آمده است: پذیرش بیماران معتاد در راستای حمایت از درمان این گونه از بیماران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا ویروس از خرداد ماه امسال در استان آغاز شده است.

طبق مفاد ابلاغی وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی کشور، به دلیل اهمیت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین گذراندن ۱۴ روز قرنطینه برای بیماران، لازم است مراکز اقدام به پذیرش 50 درصد ظرفیت کنند و امکان پذیرش با ظرفیت کامل وجود ندارد زیرا تهیدید برای انتقال ویروس کرونا محسوب می شود.

همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته با شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، دادگستری، علوم پزشکی و نیروی انتظامی ظرفیت مراکز شناسایی شده و زمان بندی مناسبی برای پذیرش بیماران داوطلب و یا ماده ۱۵ و همچنین بیماران متجاهر یا ماده ۱۶ صورت گرفته است.

در ادامه این جوابیه آمده است: در حال حاضر بیماران می بایست ضمن بررسی‌های بالینی و دریافت گواهی سلامت کرونا با شرایطی که در مراکز قرنطینه فراهم شده مدت ۱۴ روز دوره اولیه را سپری کرده و پس از اطمینان از وضعیت بیمار و نبود علائم ابتلا به کرونا ، وارد مراکز اقامتی و کمپ‌ها شوند.

همچنین از خرداد ماه امسال تا پایان شهریور، تعداد ۵۹۰ بیمار در مراکز بهزیستی پذیرش شده و در حال حاضر ۲۹۲ بیمار در مراکز اقامتی حضور دارند و در ۱۳ مرکز ترک اعتیاد با مجوز سازمان بهزیستی استان ارایه این خدمت در دستور کار قرار دارد که یک مرکز ویژه زنان است و ادارات بهزیستی شهرستان‌های تابعه نیز هماهنگی لازم را جهت پذیرش بیمارانانجام می دهند.

بهزیستی قزوین در ادامه جوابیه خود آورده است: پذیرش بیمار بدون تاییدیه سلامت کرونا و بدون مجوزهای قانونی در مراکز شبانه ‌روزی برخلاف پروتکل‌های وزرات بهداشت است و پذیرش‌ها با استقرار تیم غربالگر و دستور مقام قضایی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در مراکز صورت می‌ گیرد و فقط در موارد حاد و بحرانی با هماهنگی قبلی با ادارات بهزیستی شهرستان‌های تابعه این کار انجام می شود در غیر این‌ صورت مرکز مجاز به پذیرش نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز