جانشین ستاد کرونای استان قزوین:

تاکستان در شرایط حاد و بحرانی بیماری کرونا قرار دارد

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۱۱:۳۳:۵۵
کد خبر: ۱۰۸۴۴۱۸
تاکستان در شرایط حاد و بحرانی بیماری کرونا قرار دارد
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: روند صعودی ابتلا به بیماری در تاکستان نگران کننده است و در حال حاضر این شهرستان در شرایط سیاه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای شهرستان تاکستان روز یکشنبه با حضور حبیبی معاون سیاسی استاندار، طاهری فرماندار ، فاطمه محمد بیگی نماینده  و دبیر کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی ، نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران و سایر مسئولین عضو ستاد مقابله با کرونای شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

منوچهر حبیبی معاون سیاسی استاندار و جانشین ستاد مبارزه با کرونا استان در این جلسه اظهار کرد: کرونا دارای ابعاد ناشناخته ،بسیار پیچیده و منحوس است که جان انسان‌ها را می گیرد و باید تدبیری اندیشیده شود تا کمترین آسیب ها وارد شود.

وی با بیان اینکه مهار کرونا در شرایط فعلی درمان ،علم پزشکی و بیمارستان نیست عنوان کرد: پیشگیری از کرونا راه ها و شیوه های دیگری دارد که مقدمه آن بحث مسائل بهداشتی است لذا همه ، چه مردم و چه مسئولین وظایفی را بر عهده دارند تا این وظایف را اجرا کنند.

حبیبی اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مقابله با کرونا مقدم بر همه امور است لذا همه امکانات ادارات و دستگاه ها و بخش خصوصی باید در خدمت ستاد مقابله با کرونا باشد و هر مسئولی در هر دستگاهی در این مورد کوتاهی کند طبق قانون با وی برخورد صورت خواهد گرفت.

دبیر ستاد مقابله با کرونای استان با بیان اینکه تاکستان نقطه سیاه کرونایی استان است گفت : نشست های خانوادگی ،مراسم عروسی و ترحیم باید تعطیل شود و با افرادی که اقدام به اطلاع رسانی برای مراسم ترحیم در فضای مجازی میکنند برخورد خواهد شد.

حبیبی ادامه داد: رعایت پروتکل های بهداشتی در تاکستان پایین است و طبق آمارها و ارزیابی های صورت گرفته آمار مبتلایان ،بستری و فوتی ها در تاکستان با شهرستان قزوین با ۶۰۰ هزار جمعیت برابری میکند لذا شیوه و آرایش مقابله با کرونا در تاکستان باید تغییر یابد و با ارائه طرح های جدید و اجرایی نمودن آن شاهد کاهش آمار مبتلایان باشیم و این طرح اهتمام مردم و مسئولان را می طلبد.

وی در پایان با اشاره به ممنوعیت کسبه و صنوف غیر ضرور از ساعت ۱۸ تصریح کرد: طرح بلوک بندی و محله محور کردن مقابله با کرونا در دستور کار ستاد کرونا شهرستان قرار گیرد تا مدیریت هر محله به دست رئیس یک اداره صورت گیرد و از ساعت ۱۸ به بعد نیز فقط مراکز درمانی ، داروخانه ها ، آتش نشانی ، سوپرمارکت ها و ...‌ اجازه فعالیت خواهند داشت.

طاهری فرماندار شهرستان تاکستان نیز در ادامه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بحث مقابله با کرونا از قبیل برگزاری جلسات منظم و ایجاد تیم های نظارتی ، تجهیز بیمارستان های تامین اجتماعی و شفا ، پلمپ ۷۰ واحد صنفی متخلف، بازدید روزانه از صنوف ، اجرای طرح آمران سلامت ،بازدید از مرکز توانبخشی و بهزیستی ، بازدید از رستوران ها و ارائه اخطار ، تذکر و پلمپ آنها و همچنین بازدید از مطب ها بانکها را ارائه کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز