رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

۵۲۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری هستند/ کمبود اکسیژن در قزوین

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۰:۰۴:۳۷
کد خبر: ۱۰۸۴۸۹۷
۵۲۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری هستند/ کمبود اکسیژن در قزوین
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت:527 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان قزوین بستری هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار با بیان اینکه در هفت ماه گذشته، بیش از هشت دستگاه اکسیژن ساز به استان اضافه شده است، اظهار کرد:  تامین اکسیژن، به عنوان مشکلی جهانی، دغدغه مهمی برای استان است و اگر به یک تصمیم قاطع در استان نرسیم، اوضاع بدتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: مقابله با ویروس کرونا، نباید فقط بر عهده استانداری و دانشگاه علوم پزشکی باشد، بلکه نیاز به عظمی همگانی در استان داریم باید تیم های حمایتی و نظارتی با حضور همه گروه ها و «سمن» ها و نمایندگان دستگاه های دولتی تشکیل شود.

وی از احتمال وقوع خرابی در سامانه تأمین اکسیژن بیمارستان بوعلی قزوین به عنوان مرکز تخصصی درمان بیماران مبتلا به کرونا در استان قزوین به دلیل استفاده بیش از ظرفیت از آن خبر داد و گفت: امکان قطعی سیستم و بروز فاجعه انسانی وجود دارد.

نامدار بیان کرد: به گونه‌ای که برخی از پزشکان معتقد هستند در حال حاضر بیش از 2 برابر ظرفیت از سامانه تأمین اکسیژن بیمارستان بوعلی برای تأمین اکسیژن بیماران مبتلا به کرونا استفاده می شود که هر لحظه ممکن است به دلیل احتمال بروز نقص فنی، در بخش های مختلف این سامانه، فاجعه ای جبران ناپذیر و دور از انتظار در استان قزوین رخ دهد.

وی ضمن آن که خواستار تقویت مراکز درمان سرپایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا شد؛ گفت: باید هر چه می توانیم در بیماریابی سرپایی، تلاش کنیم و بیماران را تحت حمایت قرار بدهیم؛ زیرا به یقین، ورودی بیمارستان ها کاهش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باختند و در حال حاضر ۵۲۷ نفر هم در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی یادآور شد: در این مدت، ۵۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قزوین بستری شده و  ۱۰۵ بیمار هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز