معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین:

افزایش وزن دانش آموزان قزوینی نگران کننده است

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۹:۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۰۸۵۲۵۰
افزایش وزن دانش آموزان قزوینی نگران کننده است
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: افزایش وزن و چاقی دانش آموازان استان قزوین در دوران کرونا نگران کننده است و باید برای آن تدبیر کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی که به نمایندگی از استاندار ریاست جلسه شورای آموزش و پرورش را بر عهده داشت در این جلسه که روز دوشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: آمارها بیانگر چاقی و اضافه وزن حدود یک‌ پنجم دانش‌آموزان استان قزوین و ایجاد مشکلات روحی و فشار روانی شده که این وضعیت نگران کننده است.

وی اضافه کرد: سلامت جسمی و روانی دانش آموزان برای ما اهمیت دارد و چاق شدن دانش آموزان می تواند این آرامش روحی را بر هم زده و مشکل ساز شود.

حبیبی تصریح کرد: نوع تغذیه و سبک زندگی و کم تحرکی بویژه در ایام کرونا در چاق شدن دانش آموزان موثر بوده و باید بتوانیم تغذیه در مدارس را کنترل کرده و از عرضه مواد خوراکی غیر مفید و چاق کننده مانند چیپس و پفک در بوفه مدارس جلوگیری کنیم.

معاون سیاسی

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: کم تحرکی در داخل مدارس و خارج از فضای آموزشی از چالش های جدی است و اگر به ورزش دانش آموزان توجه نشود این پدیده همچنان در مدارس دیده خواهد شد.

حبیبی گفت: زنگ ورزش در مدارس باید جدی گرفته شود و اگر مربیان ورزشی، بهداشتی و تربیتی به سلامت جسمی و روحی دانش آموزان اهمیت دهند می توان چاقی بیش از حد را کنترل کرد.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین بیان کرد: بدون شک در دوران کرونا که بسیاری از فعالیتها متوقف و یا محدود شده و نیز تعطیلی مدارس موجب کم تحرکی بیشتر دانش آموزان  استان شده از رسانه های گروهی بویژه صدا وسیما و نیز دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و سازمان ورزش و جوانان انتظار داریم نسبت به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب در خصوص تغذیه سالم و اصلاح روش های زندگی و تشویق به فعالیتهای ورزشی تلاش بیشتری کنند.

معاون سیاسی استاندار قزوین بیان کرد: در طرح سه دقیقه با کرونا از معلمان خواسته ایم با اطلاع رسانی مناسب دانش آموزان و والدین را با پیامدهای ابتلا به کرونا آگاه کرده و راههای مقابله را آموزش دهند تا این کار فراگیر شود.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی کرونایی فشار زیادی بر دانش آموزان وارد کرده و تفریح و سرگرمی را از آنها گرفته و آموزش مجازی رایج شده باید دانش آموزان را درک کرده و نکات خوبی را به آنها توصیه کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اضافه کرد: از معلمان انتظار داریم با دانش‌آموزان با صبر و حوصله رفتار کنند و پاسخگوی آنها در این وضعیت باشند و در ساعات خارج از زمان آموزشی تعیین شده تدریس نداشته باشند.

حبیبی اظهارداشت: از روان شناسان استان انتظار داریم ضمن آسیب شناسی شرایط کنونی در خصوص نحوه رفتار اصولی و منطقی با دانش آموزان در شرایط کرونا توصیه های لازم را ارائه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز