رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

شرکت پست در فروش های اینترنتی و جابجایی کالاهای صنعتی نقش آفرین باشد

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۰:۵۱:۰۲
کد خبر: ۱۰۸۵۳۶۹
شرکت پست در فروش های اینترنتی و جابجایی کالاهای صنعتی نقش آفرین باشد
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: شرکت پست در شرایط ایجاد شده می تواند در فروش های اینترنتی و جابجایی مرسولات واحدهای صنعتی و ادارات نقش بیشتری ایفا کرده و درآمدزایی کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی با حضور در اداره کل پست استان قزوین با برخورداری مدیرکل و معاونان این اداره در خصوص توسعه فعالیت های مراسلاتی گفتگو کرد.

سیاهکلی در این نشست اظهارداشت: در شرایطی که ویروس کرونا بسیاری از فعالیتها را تحت تاثیر قرارداده برخی شرکتها مانند اداره پست می توانند وارد جابجایی مرسولات تولیدی کارخانه ها شده و درآمدزایی کنند.

وی بیان کرد: در اداره پست باید از شیوه های نوین استفاده کرده و برای فضای جدید که خرید و فروش اینترنتی جایگزین روش های قدیمی شده برنامه ریزی کنید.

image_2020_11_9-13_58_15_499_BDU

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین اضافه کرد: رویکرد پست به امانت تبدیل شده در حالی که می بایست وارد جابجایی بسته محصولات صنعتی و در این عرصه نقش بیشتری ایفا کنید.

سیاهکلی گفت: عصر جدید به سمت بهره گیری از فناوری های نوین حرکت می کند و تمام خریدها بزودی در فضای مجازی انجام خواهد شد و شرکت پست می تواند در این زمینه نقش مهمی داشته باشد و بستری ایجاد کند تا معاملات و خرید و فروش از طریق پست باشد و این اداره در کنار امور لجستیک و انبارداری نقش آفرینی کند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در این وضعیت شرکت پست می تواند با سایت های اینترنتی و ادارات برای جابجایی مرسولات قرارداد منعقد کند.

وی گفت: امروز که روش سنتی به مکانیره تبدیل شده برای سرعت، دقت و کارامدی بیشتر باید به فضای مجازی اهمیت داده شود و سیستم رصد از داخل ساختمان از ابتدا تا انتهای دریافت محموله هوشمند شود تا مردم اعتماد بیشتری به پست داشته باشند.

image_2020_11_9-13_57_21_471_trO

سیاهکلی تصریح کرد: با رصد هوشمند بسته های پستی باید این امکان برای شهروندان هم مهیا شود تا با اپلیکیشن نصب شده بتواند در مسیر جابجایی محموله خود قرار گیرند و نگرانی نداشته باشند.

پست به آینده امیدوار باشد

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین اظهارداشت: پست می تواند به آینده فعالیت و خدمات خود امیدوار باشد و بویژه با افزایش خدمات خود در روستاها به کسب درآمد بیشتر فکر کند.

وی گفت: هنوز نگاه مردم به فعالیت های پستی فقط نامه رسانی است که باید آن را اصلاح کنید و مردم با فعالیت ها و خدمات جدید پست آشنا شده و به نقش نوین پست باور داشته باشند.

سیاهکلی اظهارداشت: باید نقش نوین پست در میان مردم اطلاع رسانی شود و فناوری های نوین جابجا کننده کالا باشد و این کار نهادینه شود.

وی افزود: در آینده ه قزوین قرار است مرکز لجستبک کشور شود، شرکت پست می تواند نقش کلیدی داشته باشد و آموزش بخش خصوصی را هم بر عهده بگیرد.

در ادامه این نشست در تماس تلفنی با سبحانی فر مدیرعامل پست کشور بر تامین اعتبار لازم برای توسعه فعالیت های این شرکت در استان قزوین تاکید شد.

سبحانی فر در این تماس تلفنی در خصوص حمایت از توسعه فعالیت دفاتر پستی در روستاها و برای ایجاد اشتغال، واگذاری ثبت نام دانشگاهها به ادارات پست، سپردن مسئولیت بیشتر به دفاتر پیشخوان در روستاهای مستعد قول مساعدت داد.

 

نظر شما