رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

در رسیدگی به مطالبات ایثارگران کوتاهی کرده ایم

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۲۰:۴۶:۰۲
کد خبر: ۱۰۸۵۸۶۱
در رسیدگی به مطالبات ایثارگران کوتاهی کرده ایم
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: با گذشت 4 دهه هنوز نتوانسته ایم مشکل مسکن، اشتغال و بیمه درمانی ایثارگران را حل کنیم و در رسیدگی به مطالبات جانبازان کوتاهی کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم انعقاد تفاهم نامه تامین مسکن و اشتغال ایثارگران استان قزوین عصر سه شنبه با حضور سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار، لطف الله سیاهکلی، روح الله عباسپور و فاطمه محمد بیگی نماینگا استان در مجلس شورای اسلامی در استانداری قزوین برگزار شد.

4

لطف الله سیاهکلی در این جلسه اظهارداشت: بسیار متاسفیم که با گذشت 40 سال هنوز نتوانسته ایم کمترین مطالبات خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان را که برای صیانت از کیان کشور ایثار کردند ادا کنیم.

وی اضافه کرد: شهدا رفتند تا آیندگان زندگی بهتری داشته باشند اما ما نتوانستیم حتی خانواده آنها را مدیریت کرده و نیازشان را تامین کنیم و این کوتاهی باید جبران شود.

نماینده قزوین و رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: در همه دنیا به ایثارگران و جانبازان جنگ خود اهمیت ویژه می دهند اما ما هنوز فرزندان شهدایی داریم که بیکار هستند و یا بیمه نیستند و یا برخی محل مناسبی برای زندگی ندارند.

وی بیان کرد: بیمه دی نتوانسته به همه نیازهای درمانی ایثارگران پاسخ دهد و باید موانع آن برطرف شده یا تغییر کند و از آنجا که برخی از داروهای مورد نیاز جانبازان خارجی است باید بیمه هزینه کامل آن را پرداخت کند.

سیاهکلی اظهارداشت: خودروی ویژه جانبازان 80 درصدی باید حتما به آنها واگذار شود تا بتوانند بخشی از نیازهای روزمره خود در تردد شهری را انجام دهند.

55

وی بیان کرد: در تامین مسکن ایثارگران هم واقعا کوتاهی شده و بسیاری از آنها هیچ امیدی به خانه دار شدن ندارند و نتیجه نگرفته اند و اعلام کرده اند مسکن را به نوه هایشان تحویل دهیم.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در استان قزوین زمین به میزان کافی برای ساخت مسکن ایثارگران وجود دارد و با عزم جدی استاندار محترم و وزیر راه باید با رفع موانع قانونی یک بار برای همیشه این نیاز را امسال تامین کنیم.

وی حل مشکلات بیمه ای، درمانی، خودرویی و اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران را رسالت مهم مدیران استانی دانست و گفت: هر جا مشکل قانونی دارید به مجمع نمایندگان منعکس کنید تا برای حل آن اقدام شود.

تفاهم نامه

در ادامه تفاهم نامه تامین و ساخت 1500 واحد مسکونی و ایجاد اشتغال برای 1100 نفر از خانواده ایثارگران امضا شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز