جانشین ستاد کرونای استان قزوین:

اصناف قزوین با تعطیلی واحدهای صنفی در کنترل ویروس کرونا همراهی کردند

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۰۹:۳۹:۱۱
کد خبر: ۱۰۸۷۱۰۲
اصناف قزوین با تعطیلی واحدهای صنفی در کنترل ویروس کرونا همراهی کردند
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: با همراهی بسیار خوب 34 هزار کسبه و بازاری قزوین و تعطیلی واحدها در ساعت 18 گام مهمی در کنترل بیماری کرونا در استان برداشته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوینِ؛ منوچهر حبیبی در این باره اظهارداشت: پس از بحرانی شدن شرایط بیماری در استان قزوین با تصمیم ستاد برخی محدودیت ها را به ممنوعیت تبدیل کردیم تا وضعیت را کنترل کنیم که کاهش ساعات فعالیت اصناف از آن جمله بود.

وی بیان کرد: یکی از مصوبه ها کاهش ساعات کار اصناف از بیستم آبان ماه بود که خوشبختانه با استقبال خوب بازاریان و کسبه روبرو شد و بدون شک از نگاه ما همه اصناف نمره 20 گرفتند و درک فرهنگی بالای خود را نشان دادند.

حبیبی اضافه کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا مقرر شد از بیستم آبان تا بیستم آذر ماه به مدت یک ماه برخی اصنافی که رسته آنها اعلام شده از ساعت 18 فعالیت خود را تعطیل کنند و در منزل بمانند تا شاهد کاهش مراجعات مردم به سطح شهر باشیم.

منوچهر حبیبی

وی گفت: این اقدام در راستای کاهش قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا بود زیرا یکی از عوامل شیوع بیماری بازارگردی و تجمع و حضور در بازارهاست.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین اظهار داشت: با ابلاغ این مصوبه به بازار و پیگیری مجدانه اتاق اصناف و اتحادیه ها و سازمان صمت استان، خوشبختانه بازاریان به آن پاسخ مثبت دادند و در حرکتی خودجوش و داوطلبانه با تعطیل کردن واحدهای خود در ساعت 18 این مصوبه را اجرا کردند که جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در روز دو و سوم اجرای این طرح بیش از 90 درصد کسبهدر موعد مقرر و راس ساعت 6 بعدازظهر نسبت به تعطیلی محل کسب خود اقدام کرده اند که این همراهی در معابر اصلی و خیابان های پرترافیک و پرتردد از جمله خیابان های خیام، امام خمینی، نادری، طالقانی قزوین تقریبابه صورت 100 درصدی اجرا شده است.

حبیبی تصریح کرد: بازاریان قزوین در اقدام خودجوش با درک بالای خود در واقع بار دیگر به یاری کادر بهداشتی و درمانی شتافتند و حرکت قابل ستایش و در خور تقدیری را به نمایش گذاشتند.

همراهی 34 هزار کسبه و بازاری با تعطیلی کرونایی

جانشین ستاد کرونای استان قزوین بیان کرد: حدود 34 هزار نفر از کسبه و بازاریان در این حرکت بهداشتی مشارکت کردند و با تعطیلی واحدهای خود گام مهمی در کنترل وضعیت بیماری کرونا در شرایط قرمز برداشتند.

بازار4

وی اضافه کرد: در این راستا حدود 5 هزار واحد صنفی کخه مایحتاج ضروری و مواد غذایی مردم را تامین می کنند مجاز هستند بعد از ساعت 18 نیز به فعالیت خود ادامه دهند تا معیشت مردم و تهیه ارزاق عمومی با مشکلی مواجه نشود.

 تشکر از کسبه قزوین/ در خواست همراهی از سایر شهروندان

حبیبی بار دیگر با تشکر از اصناف گفت: ضمنت تشکر صمیمانه از کسبه و بازاریانی که به مسئولیت اجتماعی خود عمل کردند و پایبندی خود به سلامت مردم را در عمل نشان دادند در این شرایط از سایر شهروندان هم انتظار داریم رفت و آمدهای غیر ضروری خود به شهر و بازار را محدود کنند تا سریعتر بتوانیم از شر این ویروس رها شویم.

وی اظهارداشت: همه باید کمک کرده و مشارکت همه جانبه با مسئولان ستاد کرونای استان داشته باشند تا مصوبات به صورت کامل اجرا شده و سلامت مردم تضمین شود.

حبیبی یادآورشد: قطع بازارگردی، تجمع نکردن در سطح شهر، حضور کمتر در سطح شهر و مراکز پر جمعیت و ماندن در منزل و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و توجه به فاصله گذاری اجتماعی از نکات مهمی است که امیدواریم همه مردم به آن اهمیت دهند تا بتوانیم از شر ویروس کرونا سریعتر رها شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز