معاون عمرانی استاندار قزوین:

ساخت کتابخانه مرکزی در قزوین ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۳:۰۸:۳۱
کد خبر: ۱۰۸۷۴۵۱
ساخت کتابخانه مرکزی در قزوین ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: برای احداث کتابخانه مرکزی قزوین با زیربنای ۱۰ هزار متر به حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فرخزاد در جلسه شناسایی و انتخاب سرمایه‌گذار برای مشارکت در ساخت کتابخانه مرکزی قزوین که روز شنبه  در سالن جلسات اداره کل اقتصاد و دارایی استان برگزار شد، اظهار داشت: برای احداث کتابخانه مرکزی قزوین با زیربنای 10 هزار متر به حداقل 100 میلیارد تومان سرمایه‌ نیاز داریم.

وی با بیان اینکه موضوع ساخت کتابخانه مرکزی قزوین در شورای معاونان استاندار مطرح شده است، افزود: با توجه به اینکه هنوز کار طراحی مجموعه کتابخانه مرکزی انجام نشده، دست سرمایه‌گذار برای اعمال نظر در مورد طرح، نقشه و چیدمان این مجموعه بازتر است و می‌تواند خواسته‌های خودش را در طراحی اعمال کند.

معاون استاندار قزوین با بیان اینکه برای ساخت کتابخانه مرکزی قزوین باید طوری طرح بدهیم که انگیزه اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در این پروژه وجود داشته باشد، گفت: باید در طرح ساخت کتابخانه‌ها کاربری‌های تجاری تعریف شود. البته طرح را باید طوری در نظر بگیریم که ماهیت پروژه عوض نشده و اساس کار ایجاد همان کتابخانه مرکزی با همه استانداردهای موجود باشد.

فرخزاد اضافه کرد: با این حال چون زمین تخصیص‌ یافته برای ساختن کتابخانه مرکزی قزوین زمینی 4 بر است، می‌توانیم در 4 بخش کاملاً مستقل از هم طرح احداث آن را طراحی کنیم و در کنار کاربری فرهنگی برای آن کاربری‌های اقتصادی و تجاری هم تعریف کنیم.

وی ادامه داد: مجموعه اداره کل اقتصاد و دارایی، اداره کل جذب سرمایه‌گذاری استانداری و معاونت سرمایه‌گذاری شهرداری قزوین باید پیگیر جذب سرمایه‌گذار برای شروع احداث این کتابخانه باشند تا یکی از مطالبات دیرین مردم فرهنگ‌دوست قزوین رنگ واقعیت به خود بگیرد.

 

 

نظر شما