مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین:

تشکل های مردمی در مقابله با کرونا نقش مهمی دارند

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۴:۱۰:۱۹
کد خبر: ۱۰۸۷۹۵۲
تشکل های مردمی در مقابله با کرونا نقش مهمی دارند
مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت:تشکل های مردمی با مشارکت بیشتر در مقابله با ویروس کرونا می توانند نقش مهمی در مهار بیماری ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، وبینار آموزشی مقابله با کرونا با حضور نمایندگان سازمان های مردم نهاد در استان برگزار شد.

مریم بیدخام در این جلسه با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد در راستای مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: با توجه به مسئولیت اجتماعی در مقابله با ویروس کرونا، نیازمند  مشارکت فعال تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در جامعه هستیم.

وی با تاکید بر استفاده مردم از ماسک هنگام خروج از منزل، تصریح کرد: یک از راه‌های موثر برای مقابله و جلوگیری از شیوع  و گسترش ویروس کرونا، استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی و دستورالعمل‌های موجود در این زمینه است تا دیگران نیز ضمن تشویق، این فرهنگ را در بین اقشار جامعه نهادینه کنند.

بیدخام رسالت سازمان‌های مردم نهاد در مبارزه و مقابله با بیماری کرونا را بسیار مهم دانست و یادآورشد: با توجه به اینکه این ویروس به یک موضوع حاد و چالش مهمی در جامعه تبدیل شده، یکی از راهکارهای مقابله با آن، مشارکت‌های اجتماعی تشکلهای مردم نهاد در کنترل این بیماری است.

وی یادآورشد: در این روزهای کرونایی، بسیاری از گروه‌های مردمی به صورت داوطلبانه جلوه‌هایی زیبایی از انسانیت مبتنی بر باور مومنانه جامعه را از خود به نمایش گذاشته ‌اند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین افزود: در موج نخست و دوم شیوع ویروس کرونا با همت تشکل‌های مردم‌ نهاد و سایر گروه‌های مردمی توانستیم از این بحران عبور کنیم و هم اکنون در موج سوم این بیماری با توجه به وضعیت بحرانی موجود، بیش از هر زمان دیگری نیازمند مشارکت اجتماعی و حرکت‌های خودجوش و داوطلبانه مردم کشور هستیم.

وبینار آموزشی و مشاوره با حضور خانم دکتر یزدی نماینده دانشگاه علوم پزشکی قزوین و نمایندگان سازمانهای مردم نهاد استان برگزار و در این کارگاه غیر حضوری  پیرامون راهکارهای پیشگیری و مقابله با کرونا، مراقبت از بیماران کرونایی در طرح محله محور و نحوه مشارکت تشکلهای مردمی گفتگو شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز