معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین:

سامانه مرکزی انبارها در قزوین راه اندازی شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۸:۳۱:۱۳
کد خبر: ۱۰۸۸۲۵۵
سامانه مرکزی انبارها در قزوین راه اندازی شود
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: با راه اندازی سامانه مرکزی انبارها در استان قزوین نحوه کنترل ورود و خروج کالاها با دقت بیشتری انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که عصر یکشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: باید نظارت بیشتری بر نحوه ورود و خروج کالا و نحوه ذخیره سازی آنها داشته باشیم تا کارها با ساماندهی بهتری انجام شود.

وی بیان کرد: راه اندازی سامانه مرکزی انبارها در استان ضروری است تا اطلاعات دقیق و به روزی از ذخیره سازی ها داشته باشیم.

حبیبی اضافه کرد: با فرارسیون فصل سرما تامین سوخت و گاز در مناطق کوهستانی و دورافتاده بویژه در طارم، الموت، آوج و تاکستان باید جدی گرفته شود و با هماهنگی دهیاران، بخشداران و فرمانداران نیازهای مردم تامین شود.

قاچاق 4

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآورشد: دستگاههای متولی و شرکت نفت و فرمانداران لازم است با مدیریت منطقی برای اجرای طرح ساماتدهی نفت سفید و گاز اقدام کنند.

وی بیان کرد: خوشبختانه در تولید و تامین سوخت مایع و گاز مشکلی نداریم و گاز مایع به میزان کافی دپو شده اما واسطه گری میان تولید و توزیع مشکل ساز شده که بای آن باید تدبیر کنیم.

حبیبی گفت: با راه اندازی کارگروه مشتقات نفتی با محور اداره استاندارد می توانیم دست دلالان را در چرخه توزیع سوخت کوتاه کنیم تا مشکلات این بخش برطرف شود.

وی اضافه کرد: تاکید جدی داریم که هر گونه خروج دام از استان ممنوع است مگر با مجوز دامپزشکی تا بازار گوشت کنترل شود.

حبیبی خواستار ارائه گزارش دقیقی از کشفیات قاچاق در نیمه امل امسال و مقایسه با سال گذشته شد.

در ادامه اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در هفته کتاب هستیم و کارگروه فرهنگی کمیسیون ‌مبارزه با قاچاق تلاش می کند بتواند استفاده از کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق را تبلیغ کند.

وی اضافه کرد: این کارگروه فعال شده و ۱۰ جلسه برگزار کرده و تاکنون ۵۰ مصوبه داشته که بیشتر آنها اجرایی شده است.

قاچاق 3

اسماعیلی از همکاری خوب نیروی انتظامی با اداره ارشاد تشکر کرد و اظهارداشت: با برگزاری ۲۵ کارگاه اموزشی با موضوعات مربوط به کالای قاچاق و نیز تولید محتوا در فضای مجازی از ظرفیت نشریات و رسانه ها در تولید و مصرف کالای ایرانی استفاده کرده ایم و دو مورد موشن گرافی هم تولید و پخش شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: نمایشگاهی از کالاهای قاچاق سلامت محور برپا شد و جشنواره ای برای اولین بار با عنوان مسابقه پوستر برگزار شد که دهها پوستر و کار گرافیگی تولید شد و در اختیار شهرداری قرار گرفت.

وی گفت: در تولید محتوا در فضای مجازی همچنان برنامه داریم هر چند جلسات حضوری لغو شده ولی ما نیازمند همکاری دستگاهها هستیم.

مسعودی مدیر پخش فراورده های نفتی استان هم گفت: با کشف ۸۸ هزار و ۹۷۰ لیتر سوخت قاچاق میزان کشفیات ۲۱۸ درصد افزایش داشته است.  

قاچاق 6

وی بیان کرد: با توزیع گاز مایع در مناطق مختلف هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

قجر بیگی معاون غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین هم گفت: با برگزاری ۴ جلسه در قالب وبینار در این ایام 144 گشت مشترک و ۷۹۱ بازدید سیستمی انجام و چند کلیپ آموزشی با موضوع مکمل ورزشی هم تهیه شدهو درفضای مجازی پخش شده است.

وی از تشکیل 58 فقره پرونده تخلف هم خبر داد و بیان کرد: این پرونده ها به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده تا مورد بررسی قرار گیرد.

زینالی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین هم گفت: در قاچاق دام با پدیده ای در دو ماه گذشته مواجه شدیم که روند قیمت دام زنده و قاچاق دام هم کمتر شده است.

وی بیان کرد: در بازدیدهای مشترک به فرآورده های خام دامی هم مورد توجه است و یک محموله ۳ میلیارد ریالی قاچاق تخم مرغ کشف شد و پرونده در حال رسیدگی است.

قاچاق 5

زینالی افزود: در رابطه با قاچاق دام صدور مجوز به مرزها ممنوع شده و اطلاع رسانی کلی با پیامک انجام شده که بدون مجوز قاچاق است.

وی اظهارداشت: صدور مجوز برای استانهای مرزی ممنوع است و تعداد ورود دام سنگین به استان بیشتر از خروج دام است.

زینالی بیان کرد: ۳۰ هزار راس دام سنگین و ۴۰ هزار راس سبک در روستاها داریم که باید پلاک کوبی صورت گیرد.

کبیری معاون بازرگانی سازمان صمت استان نیز گزارشی از وضعیت انبارها و میزان ذخیره سازی کالاها ارائه کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز