رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین:

ویژه برنامه های فرهنگی همراهی شهروندان با محدودیت های جدید کرونایی اجرا می شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۰۹:۰۶:۴۷
کد خبر: ۱۰۸۸۹۵۵
ویژه برنامه های فرهنگی همراهی شهروندان با محدودیت های جدید کرونایی اجرا می شود
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در فضای مجازی زمینه همکاری و مشارکت مردم در اجرای پروتکل های بهداشتی در مقابله با کرونا مهیا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد درافشانی با اعلام اینکه همه گیری ویروس کرونا بخش زیادی از فعالیت و برنامه های این سازمان را تحت تاثیر قرارداده اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در سال جاری که همه گیری ویروس کرونا شرایط برپایی برنامه ها به شکل حضوری و استیجی را ایجاب نمی کرد، از فضای مجازی به عنوان بستری تاثیرگذار بهره برد تا برنامه های متنوع تدوین شده در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نه تنها برای همشهریان قزوینی به اجرا درآید و هموطنانی از سراسر کشور مخاطب برنامه های گسترده فرهنگی و ورزشی ما در فضای مجازی باشند.

درافشانی افزود: تمامی برنامه های سومین جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی نیز نوروز امسال در فضای مجازی برگزار شد که با استقبال گسترده شهروندان و هموطنان همراه بود به طوری که بیش از ۳۰ شهر کشور از این جشنواره استقبال کرده و آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند. 

وی از همکاری و تعامل بسیار نزدیک سازمان فرهنگی ورزشی با ستاد مبارزه با ویروس کرونای استان و دانشگاه علوم پزشکی در حوزه فرهنگی و اجتماعی و اطلاع رسانی از آغاز شیوع ویروس کرونا خبر داد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: در شرایط کرونایی علی رغم اینکه فعالیت فرهنگسراهای شهرداری فعالیت محدود و یا تعطیل شده است اما با توجه به فراهم بودن زیرساخت های لازم  فعالیت این مراکز در فضای مجازی در جهت تقویت مشارکت شهروندان در اجرای پروتکل های بهداشتی ادامه پیدا کرده است.

وی یادآور شد: سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای جلب مشارکت مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی استفاده کرده است. 

این مسئول با اشاره به موج سوم همه گیری ویروس کرونا و تصمیمات جدید ستاد کرونا در خصوص ایجاد محدودیت های جدید از اول آذر ماه گفت: بدون تردید موفقیت و دست یابی به اهداف تصمیمات ستاد کرونا بدون مشارکت و همراهی مردم امکان پذیر نخواهد بود لذا سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین ویژه برنامه هایی را برای همراهی شهروندان با رعایت کامل محدودیت ها پیش بینی کرده است.

درافشانی تصریح کرد: نصب بنرهای هشدار دهنده در بیلبورد های شهری ، ارسال پیامک اطلاع رسانی، ساخت کلیپ های هشدار دهنده با استفاده از فضای مجازی و تقویت همکاری و تعامل با ستاد کرونای استان بخشی از ویژه برنامه های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در شرایط جدید و ویژه ای کرونایی است.

وی تاکید کرد: بدون تردید در حال حاضر تنها و موثرین راهکار مبارزه و مقابله با ویروس کرونا رعایت کامل و دقیق پروتکل های بهداشتی است لذا با توجه به افزایش نگران کننده تعداد بیماران و فوتی های ویروس کرونا و تکمیل شدن ظرفیت های مراکز درمانی و خستگی مفرط مدافعان سلامت نیاز است که میزان مشارکت و همراهی مردم جهت اجرای پروتکل های بهداشتی و همچنین محدودیت و تعطیلی ها بیشتر باشد تا سیر صعودی افزایش بیماران و فوتی های کرونا کاهش پیدا کند.

نظر شما