فرماندار شهرستان آوج:

تضارب آرا در عرصه عمومی به ترویج فرهنگ کتابخوانی می انجامد

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۰:۳۳:۴۶
کد خبر: ۱۰۸۹۶۸۴
تضارب آرا در عرصه عمومی به ترویج فرهنگ کتابخوانی می انجامد
فرماندار شهرستان آوج گفت: وجود فضا و بستری برای تضارب آرا در عرصه عمومی به ترویج فرهنگ کتابخوانی می انجامد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نصرت اله علیرضایی فرماندار شهرستان آوج صبح چهارشنبه در دیدار روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی شهرستان آوج که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی انجام شد، اظهار کرد: آمار عضویت،میزان مراجعه شهروندان به کتابخانه های عمومی و تعداد و  تیراژ کتب با عناوین جدید،همگی بیانگر آن است که میزان مطالعه در جامعه کاهش یافته و سیر نزولی پیدا کرده است و این نشانه ای از یک آسیب و کاستی فرهنگی و اجتماعی در جامعه محسوب می شود.

وی افزود: نظام ارزشی حاکم بر جامعه نشان می دهد که آرمان و اهداف هر جامعه و نسلی چیست؟ و در این میان کتاب ،کتابخوانی و نویسندگان کتب از چندان جایگاهی برخوردار نیستند و در حاشیه و اقلیت به سر می برند.

فرماندار شهرستان آوج گفت: یکی از راه های علاقمند شدن و بالارفتن گرایش مرم  بویژه جوانان به کتاب و کتابخوانی،وجود فضا و بستری برای تضارب آرا و اندیشه های مختلف و بعضا متضاد در عرصه عمومی جامعه است که ضرورت مطالعه را برای ورود به بحث ها و مناقشات نظری بین گروه ها و جریان های مختلف فکری و سیاسی دو چندان می کند.

علیرضایی با اشاره به ضرورت تقویت و تجهیز کتابخانه های عمومی شهرستان به منابع و آثار اصلی نویسندگان و صاحب نظران در بخش ها و حوزه های مختلف در ادامه افزود:راه اندازی کتابخانه عمومی در روستای اردلان  از یک ضرورت و اولویت بالایی برخوردار می باشد که انجام و تحقق این مهم در سایه همکاری و مشارکت بخشدار مرکزی، دهیار و شورای اسلامی روستای اردلان و مسئولین فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی شهرستان دست یافتنی است.

 

نظر شما