به منظور حفظ آمادگی در حوادث:

مانور زلزله در شرکت های صنعت آب و برق قزوین برگزار شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۳:۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۰۸۹۸۱۴
مانور زلزله در شرکت های صنعت آب و برق قزوین برگزار شد
مانور زلزله ۶.۵ ریشتری در گسل شمالی استان قزوین با مشارکت شرکت های صنعت آب و برق استان به صورت ویدیو کنفرانس در شرکت آبفا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مانور زلزله ۶.۵ ریشتری در گسل شمالی استان قزوین روز چهارشنبه با مشارکت شرکت های صنعت آب و برق استان و شرکت برق منطقه ای زنجان روز چهارشنبه به صورت ویدیو کنفرانس در شرکت آبفا برگزار شد.

داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین در آغاز اجرای این مانور گفت: با توجه به شرایط موجود کشور، و قرار گرفتن در مسیر زلزله همه ساله با حوادث طبیعی مواجهیم که آمادگی دستگاهها برای کاهش خسارات ناشی از حوادث ضروری است.

11

وی بیان کرد: در هنگام زلزله باید همه دستگاههای خدمات رسان همواره آمادگی لازم را داشته باشند و امروز برگزاری مانور زلزله در منطقه مرکزی برای بسیج امکانات در شرایط بحرانی برگزار می شود.

بیرنوندی تصریح کرد: هدف از این مانور آشنایی همکاران صنعت آب و برق با حوادث طبیعی و تدوین شرح وظایف و تعامل سازنده با دستگاههای خدمت رسان در شرایط زلزله است.

وی گفت: تحقق مدیریت یکپارچه صنعت آب و برق، افزایش آمادگی مدیران و شناسایی نقاط ضعف و قوت و کمک به رفع نواقص و استمرار بهبود وحدت رویه از دیگر اهداف برگزاری این مانور است.

مدیرعامل آبفای استان قزوین یادآورشد: در شرکت آب و فاضلاب احتمال شکستگی در خطوط انتقال و انشعاب آب و احتمال کدر شدن آب و ریزش اتاقک ها را داریم که برای آن تدبیر خواهد شد.

وی بیان کرد: در فضای مجازی یک تجربه خوبی کسب شده تا بتوانیم در همه شرایط آماده خدمت رسانی موثر باشیم و آسیب های ناشی از حوادث را کاهش دهیم.

در این مانور با اعلام زمان ساعت صفر از سوی بیرنوندی مانور زلزله در قزوین آغاز شد.

رزز

با آغاز مانور، با تشکیل کمیته های هفت گانه تیم های ارزیاب، امداد و نجات، اکیپ های عملیاتی تعمیرات فنی و رفع قطعی آب و برق به مکان زلزله فرضی اعزام دند.

در ادامه با برقراری ارتباط تصویری با روسای کمیته ها گزارشی از اقدامات انجام شده در منطقه زلزله زده فرضی ارائه شد.

اخلاص مند نماینده شرکت آب منطقه ای در این مانور اظهارداشت: به محض اطلاع از حادثه به منطقه زلزله زده رفتیم و مشاهده شد به سد انحرافی زیادان خسارت وارد شده لذا درخواست کردیم آب تونل انحرافی سد طالقان قطع شود تا آب وارد کانال نشود چون پس لرزه هم داریم.

وی در ادامه گزارش خود اعلام کرد: در منطقه دو پروژه تصفیه خانه و خط انتقال آب سد طالقان در حال اجراست که به پیمانکاران آماده باش داده شده تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بسرعت اقدام کنند.

در این مانور اعلام شد آب شرب ۳۰ هزار خانوار در ناحیه شهری مهرگان قطع شده که با تانکر سیار برای آبرسانی اقدام شده و چند حلقه چاه گل آلود شده که با کمک دستگاهها در حال رفع شدن است.

در ادامه سعید بهادیوند چگینی سخنگوی ستاد بحران در مانور فرضی زلزله گفت: چهار شهر محمدیه، شریفیه، بیدستان و خاکعلی در اثر زلزله آسیب دیده اند که در این حادثه ۹۵ روستا تحت پوشش عملیاتی ما قرار دارند و اکیپ های عملیاتیبه مناطق اعزام شده اند و با نیروگاه هماهنگی شده تا بازدیدی از این تاسیسات صورت گیرد.

213

وی اضافه کرد: قسمت های آسیب ندیده در شبکه برق را تفکیک کرده ایم تا برق مناطق تامین شود و برای اصلاح شبکه های آسیب دیده هم برنامه ریزی شده البته آسیب در پست های هوایی و سقوط تیرهای برق و پارگی سیم ها گزارش شده است.

بهادیوند چگینی تصریح کرد: با صداوسیما هماهنگ کردیم که خبر ستاد اطلاع رسانی منتشر شود و از رسانه ها خواسته ایم اطلاعیه ها را در فضای مجازی و خبرگزاری ها منتشر کنند.

وی گفت: تعامل با راه و شهرسازی و دهیاری ها برای بازگشایی مسیر اقدام شده است و برای قطع شریان آب و برق اقدامات لازم صورت گرفته و همه همکاران در صنعت آب و برق در خدمت شهروندان هستند تا خدمت رسانی متوقف نشود. 

سخنگوی کمیته اطلاع رسانی مانور زلزله در قزوین اظهارداشت: از مردم انتظار داریم نکات ایمنی را رعایت کنند و به سیم های پاره شده دست نزنند و در مجاورت تیرهای آسیب دیده نباشند و از قطع شیرهای آب و گاز اطمینان داشته باشند و با مراقبت از فرزندانشان اجازه ندهند به تجهیزات آب و برق دست زده شود.

بهادیوند چگینی یادآورشد: زلزله فرضی در یانس آباد رخ داده و ما اطلاعات دقیق و مستند را در اختیار شهروندان قرار می دهیم و اقدامات انجام شده و در این راستا همه دستگاههای اجرایی صنعت آب و برق ارزیابان خود را به مناطق آسیب دیدهاعزام کرده اند و فراخوان داده شده تا اکیپ عملیاتی برای کمک اعزام شوند.

اسلامی از نیروگاه هم گفت: خوشبختانه واحد نیروگاهی مشکل ندارد و تاسیسات آب و برق قطع نشده فقط یک ساختمان آسیب دیده و سه نفر مجروح شده و به بیمارستان شهید رجایی منتقل شدند و تیم امداد و نجات هم به مناطق اعزام شده اند.

122

دیلمی از شرکت برق منطقه ای هم اعلام کرد: یک فاز برق و خط ۶۳ کیلوولت کاسپین قطع شده که تعمیر خواهد شد.

حسین خانی از کمیته عملیات  امدادی گفت: هماهنگی با دفادر مدیربت بحران وزارت نیرو برای تامین نیاز زلزله انجام شده است. با فوریت های پزشکی و مدیریت بخران هماهنگ هستیم. اکیپ های عملیاتی اعزام شده اند و نقشه های مورد نیاز تهیه شده است.

این مانور با رسیدن به اهداف تعیین شده به کار خود پایان داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز