جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین:

اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند از اول آذر/کیت تشخیص سریع کرونا چند روز دیگر به قزوین می‌رسد

۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۲:۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۰۹۰۲۵۳
اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند از اول آذر/کیت تشخیص سریع کرونا چند روز دیگر به قزوین می‌رسد
جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین گفت: کیت‌های تست سریع کرونا طی چند روز آینده وارد استان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ستاد پیشگیری از کرونا استان روز پنجشنبه با حضور منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین و جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی استان در سالن جلسات مدیریت بحران قزوین برگزار شد.

منوچهر حبیبی در این جلسه با اشاره به اجرای طرح محدودیت ها از روز شنبه یک آذرماه اظهار کرد: با اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها، که از روز شنبه یک آذرماه اجرا خواهد شد شامل محدودیت و ممنوعیت فعالیت کسبه و اصناف متناسب با رنگ بندی شهرستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه به جز آوج که که در وضعیت زرد قرار دارد، سایر شهرستان های استان در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: کیت های تست سریع از هفته آینده وارد استان می شود که موجب بیماریابی سریع خواهد شد که در روند درمان و بهبود تاثیرگذار است.

حبیبی اظهار کرد: از ظرفیت میهمان خانه ها با مشارکت شهرداری، شورای اسلامی شهر قزوین و اداره میراث فرهنگی جهت قرنطینه بیماران استفاده خواهد شد .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین عنوان کرد: به جز مشاغل سطح یک بقیه مشاغل اجازه فعالیت نخواهند داشت. حدود ۲۲ ردیف مشاغل سطح یک در استان وجود دارد که نیازمندی های اولیه مردم را تامین خواهند کرد تا مشکلی در روزمرگی های مردم ایجاد نشود.

حبیبی با شاره به فعالیت دستگاه های اجرایی بیان کرد:  مشاغل و دستگاه های ضروری انتظامی، امنیتی، امدادی، خدماتی، هلال احمر، فرمانداری، علوم پزشکی و بیمه و.. از این محدودیت فعالیت کارکنان مستثنی هستند چرا که نفس کار این دستگاه ها مقابله با کروناست.

جانشین ستاد کرونا استان قزوین اضافه کرد: کارکنان دستگاه های شهرستان هایی که وضعیت قرمز دارند یک سوم کارکنان، وضعیت نارنجی پنجاه درصد، شهرستان های با وضعیت زرد با دو سوم ظرفیت فعالیت خواهند کرد. 

وی با بیان اینکه نماز جمعه و مراسمات مذهبی و آئینی طی این دو هفته تعطیل خواهند بود، افزود: فعالیت صنعتی در استان تعطیل نیست و تردد پلاک‌های غیر بومی که در صنعت و درمان صنعت استان فعالیت می‌کنند، با هماهنگی فرمانداری و نیروی انتظامی، بلامانع است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین افزود: نظارت ها و کنترل ها باید بیشتر شود. جلسات اداری و تجمعات در شهرهای قرمز بیش از ۲۵ نفر، در شهرهای نارنجی بیش از ۲۰ نفر و در شهرهای با وضعیت زرد بیش از ۳۰ نفر ممنوع است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا تصریح کرد: تردد در شهر‌ها و ورود به شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی با پلاک غیر بومی، ممنوع است و متخلفان با جریمه ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی روبه رو می‌شوند.

نظر شما