رئیس کل دادگستری استان قزوین:

فعالیت واحدهای قضایی در استان قزوین نوبت بندی و یک روز درمیان شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۵:۴۰:۵۰
کد خبر: ۱۰۹۰۳۴۲
فعالیت واحدهای قضایی در استان قزوین نوبت بندی و یک روز درمیان شد
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: برای تامین سلامت مردم و همکاران قضایی با کاهش 50 درصدی حضور همکاران قضایی فعالیت حضوری در واحدهای قضایی یک روز در میان می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام نورالله قدرتی ظهر پنجشنبه در پایان جلسه با روسای دادگستری استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: ستاد ملی کرونا به دلیل بحران ویروس که منجر به افزایش بیماران شده محدودیت ها را تشدید کرده و همه ما ملزم به رعایت آن در استان قزوین هستیم.

وی اضافه کرد: این سخت گیری ها به دلیل بی توجهی برخی از مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور در مراکز جمعیتی است که این سهل انگاری موجب شده خدمات چندین ماهه کادر درمانی زیر سوال رفته و مشکلات ما نیز بیشتر شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآورشد: از روز شنبه فعالیت بسیاری از صنوف تعطیل شده و محدودیت هایی برای تردد مردم هم ایجاد خواهد شد تا با بحران بیشتری دراستان مواجه نشویم و ما نیز با تاکید ریاست قوه قضاییه آمادگی داریم تا برای این ایام تدبیر کنیم.

قدرتی 3

وی گفت: اگر قرار باشد تعداد بیماران مبتلا اضافه شود قادر به فعالیتهای دیگر هم نخواهیم بود لذا به سرعت باید با شرایط خود را هماهنگ کرده و اجازه ندهیم سلامت مردم به مخاطره بیفتد.

قدرتی اضافه کرد: از مردم استان انتظار داریم دو هفته صبوری کنند و از مراجعه به دستگاه قضایی برای امور غیر ضروری خودداری کنند تا بتوانیم با محدودیت ایجاد شده ضمن رسیدگی به پرونده ها به مصوبات ستاد کرونا هم پایبند باشیم.

وی گفت: در جهت حفظ سلامت کارکنان قضایی و کاهش تراکم جمعیتی در واحدهای قضایی و ضرورت مداومت خدمت رسانی به واحدهای قضایی ابلاغ شده تا به صورت یک روز درمیان فعالیت کرده و نیروهای خود را تا 50 درصد کاهش دهند.

قدرتی اضافه کرد: در روزهایی که قضات و کارکنان دستگاه در اداره حضور ندارند می بایست دور کاری کرده و پرونده ها را در خانه رسیدگی کنند تا وقفه ای در خدمت رسانی ایجاد نشود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در شورای حل اختلاف مرکز استان از 50 درصد ظرفیت نیروها به صورت نوبتی استفاده خواهد شد و در شهرستانها به صورت شیفت صبح و عصر در محل کار حاضر خواهند شد.

وی بیان کرد: همچنین تمامی مراجعان با تعیین وقت قبلی از طریق نوبت دهی الکترونیک می توانند امور خود را پیگیری کنند و در صورت ضرورت با دریافت مجوز از مدیر واحد قضایی این حضور اشکالی ندارد و هر حوزه قضایی هم سهم تعریف شده برای نوبت دهی اینترنتی ارباب رجوع را با توجه به شرایط و دستورالعمل ها و میزان رسیدگی ها باید تطبیق دهد.

قدرتی اظهارداشت: با رعایت دستورالعمل ها حفظ کرامت و ارزشهای انسانی در قوه قضاییه به نحو مقتضی از حضور افراد غیر مرتبط و همراهان اصحاب پرونده در واحدهای قضایی و اداری جلوگیری می شود و ارباب رجوع فاقد سمت در شعب قضایی اجازه حضور نخواهند داشت.

قدرتی 2

وی گفت: همچنین به کلانتری ها اعلام می شود که بر اساس شیفت بندی شعب قضایی نسبت به ارجاع پرونده ها به مراجع قضایی اقدام کنند و دریافت شکواییه نیز باید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک باشد.

قدرتی اضافه کرد: از انتقال زندانیان در میان حوزه های قضایی و هر گونه احضار و جلب افراد هم در موارد غیر ضروریی خودداری خواهد شد و استفاده از سامانه الکترونیک و ارتباط تصویری با رعایت قوانین و مقررات در برگزاری جلسات غیر حضوری در دعاوی و شکایات در راستای کاهش ازدحام جمعیت در دستور کار است.

وی اظهارامیدواری کرد با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی همه مردم بویژه برگزار نشدن جشن های عروسی و عزا، دوری از خیابان گردی، تعطیلی واحدهای صنفی غیر ضروری شاهد کنترل بیماری در استان و بازگشت به شرایط عادی تری باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز