عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی:

تولید کننده نباید هیچ دغدغه ای جز تولید محصول داشته باشد

۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۶:۲۳:۲۳
کد خبر: ۱۰۹۰۳۷۳
تولید کننده نباید هیچ دغدغه ای جز تولید محصول داشته باشد
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: دولتها باید با رفع موانع و تسهیل در روند کارها، حامی جدی کارآفرینان باشند تا تولیدکننده هیچ دغدغه ای جز تولید کالا داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که روز پنجشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: سیاست های کلی نظام حمایت از تولید داخلی است و هر جا نتوانیم از تولید حمایت کنیم به اقتصاد کشور آسیب وارد خواهد شد.

وی افزود: در جلسات کارشناسی باید ضمن طرح مشکلات راهکار هم داده شود تا به نتیجه برسیم و وقت و هزینه ها هدر نرود.

کاهش تصدی گری دولت ضروری است

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید دولت را متقاعد کنیم تا تصدی گری در امور غیر ضروری را به مردم و بخش خصوصی واگذار کند تا با کوچک شدن خود به پویایی و چابکی بخش اجرایی کمک شود.

اتاق 4

وی افزود: دولت بسیار فربه شده و هنوز بسیاری از کارهایی که می توانستیم به بخش خصوصی واگذار کنیم معطل مانده و در برخی موارد هم بد عمل کرده ایم و این مقاومت امروز دیگر منطقی نیست.

سیاهکلی اظهار داشت: بویژه در حوزه اقتصاد باید همه کارها به بخش خصوصی واگذار شود و دولت فقط سیاست گذاری و نظارت کرده و با تعریف یک سیستم تنطیمی منطقی با ترکیبی از بخش خصوصی و دولتی به چابک سازی بدنه اجرایی کمک کند.

وی تصریح کرد: چرا در تنظیم گوشت و مرغ و تخم مرغ و میوه همچنان دولت و سازمان صمت تصمیم می گیرد در حالی که بخش خصوصی توانمندی داریم که قادرند بخوبی این وضعیت را کنترل کنند.

تولید کننده نباید دغدغه ای جز تولید داشته باشد

سیاهکلی بیان کرد: باید با روان سازی امور کاری کنیم که تولید کننده هیچ دغدغه و نگرانی جز تولید نداشته باشد اما امروز این گونه نیست و موانع زیادی در این راه وجود دارد.

شورای

وی افزود: سیاست باید با روان سازی امور اجرایی به طور جدی حامی اقتصاد باشد نه این که خودش کار اقتصادی کند و رقیب بخش خصوصی شود و کارها معطل بماند.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سیاست گذار باید جدای ازحوزه اقتصاد از بخش خصوصی حمایت کند تا کارها شتاب گیرد.

تولیدکننده باید تکریم شود 

سیاهکلی اضافه کرد: امروز باید باور کنیم هر سرمایه گذاری که می توانسته به خارج از مرزها رفته و سود کلان داشته باشد اما در کشور مانده و با همه سختی ها و مشکلاتی که ما مدیران برایش ایجاد کرده ایم به فکر تولید بوده، یک انسان شریف، مومن و دوستدار نظام اسلامی است که باید در مقابلش تعظیم کنیم و قدردان وی باشیم نه این که به انحای مختلف مانع کار تولیدش شویم.

وی گفت:دولتها امروز حامل اقتصاد هستند نه حامی آن لذا تا زمانی که این رویکرد تغییر نکرده نمی توان به جهش و رونق تولید و رونق اقتصادی امیدوار بود.

اتاق

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین از شورای گفتگو به عنوان محلی مناسب برای شناسایی و حل مشکلات تولیدکنندگان یاد کرد و اظهارداشت: خوشبختانه با رویکرد خوبی که در نحوه اداره این جلسات دیده می شود شاهد طرح مشکل و نیز ارائه راهکار در جلسا شورای گفتگو هستیم که این روند می تواند به حل چالش ها کمک کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی برای پیگیری موانع راه تولید و مشکلات صادرکنندگان و تولیدکنندگان اعلام آمادگی کامل کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز