رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین:

اتکا به توان تولید داخل می تواند ما را از چالش های اقتصادی عبور دهد

۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۰۰:۴۸:۳۴
کد خبر: ۱۰۹۰۴۲۳
اتکا به توان تولید داخل می تواند ما را از چالش های اقتصادی عبور دهد
رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: با اتکا به توان داخلی و رفع موانع تولید قادریم با کمک بخش خصوصی توانمند از چالش های اقتصادی به سلامت عبور کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مهدی بخشنده در شصت و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که روز پنجشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: با اتفاقاتی که در سالهای اخیر در کشور رخ داده وتشدید تحریم ها باید باور کنیم که در صورت اتکا به توان داخلی و بهره گیری مناسب از ظرفیت های کشور می توانیم بسیاری از چالش ها را پشت سر بگذاریم.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: بدون شک اقتصاد ایران پس از کرونا دچار تحول اساسی خواهد شد ولی امروز اگر بتوانیم با برخی فعالیت های کارشناسی دنبال راهکارهای عملی باشیم قادریم از چالش ها عبور کنیم.

بخشنده اضافه کرد: قزوین از استان های صنعتی است و با داشتن دو نماینده قوی در کمیسیون صنایع می تواند فرصت خوبی برای رفع موانع تولید در اختیار ما قرار دهد و امیدواریم از این ظرفیت هم استفاده منطقی داشته باشیم.

1234

وی گفت: در شرایطی که بیش از 75 درصد اقتصاد کشور در چرخه تولید است اگر بتوانیم موانع این بخش را برداریم بدون شک این ظرفیت بیشتر می شود.

بخشنده اضافه کرد: درخواست بازنگری در برخی مواد قانونی می تواند راهگشا باشد برای نمونه برخی واحدهای ارزی در بانک ها رویه مختلفی دارند و نگاه به فعالان اقتصادی متفاوت است که موجب می شود بسیاری از کارها معطل شود لذا  پبشنهاد می شود در استان نماینده رابط حوزه ارزی داشته باشیم تا ارتباط مستقیم با بانک مرکزی برقرار شود.

اتاق 23

رئیس اتاق بازرگانی همچنین تشکیل کمیته مشورتی استانی برای بررسی مصادیق کالاهای ایرانی که از خارج وارد می شود را خواستار شد و گفت: در قانون بر استفاده حداکثری از توان تولید داخلی تاکید شده اما در عمل مشکلات جدی داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز