رئیس کل دادگستری استان قزوین:

رای بدوی پرونده هفت سنگان قزوین قابل تجدیدنظر خواهی است

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۰۸:۲۱:۵۸
کد خبر: ۱۰۹۰۷۵۹
رای بدوی پرونده هفت سنگان قزوین قابل تجدیدنظر خواهی است
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: رای بدوی صادر شده در خصوص پرونده موسوم به هفت سنگان قابل تجدید نظر خواهی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام نورالله قدرتی در خصوص صدور حکم بدوی پرونده موسوم به هفت سنگان قزوین گفت: این پرونده چون پیچیده بود روند طولانی طی کرد و به قاضی ویژه ای سپرده شد تا هیچ شائبه ای در حکم صادره ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: ریاست محترم قوه قضاییه تاکید جدی داشتند تا این پرونده بدون حاشیه و جنجال و در خارج از استان رسیدگی شود که یکی از کارهای خوب در این راستا تعیین قاضی ویژه بود و ما هم تاکید داشتیم همین روند دنبال شود.رای بدوی قابل تجدید نظر است

رئیس کل دادگستری استان قزوین در خصوص رای صادر شده در خصوص پرونده هفت سنگان استان قزوین تصریح کرد: رای صادر شده بدوی است و قابل تجدید نظر است.

وی گفت: محکومان این پرونده حق اعتراض دارند و باید منتظر باشیم که مرجع تجدید نظر چه رایی صادر خواهد کرد.

هفت سنگان 2

حجت الاسلام قدرتی یادآورشد: پرونده نسبت به برخی طرفین همچنان مفتوح است.

رئیس کل دادسگتری استان قزوین اظهارداشت: اگر معیار و ملاک در جامعه و قضاوت های ما فقط قانون باشد هیچ مشکلاتی ایجاد نمی شود و از آنجا که رسالت دستگاه قضایی احقاق حق مردم است و باید مامن و پناهگاه مظلومان و دادخواهان باشد هر رایی که صادر می شود باید مورد پذیرش باشد.

وی اضافه کرد: در خصوص پرونده هفت سنگان هم هر رایی که در نهایت تایید شد باید همه آن را بپذیرند و همه طرف های پرونده و خارج از پرونده به رای قطعی احترام بگذارند ولو از حیث نظری آن را قبول نداشته باشند.

قدرتی گفت: این به معنای این نیست که مقابله عملی کند شاید از نظر علمی کسی آن را رد کند اما آنچه قابلیت اجرا دارد فقط حکم نهایی است و حرف دستگاه قضایی در استان هم از ابتدا رای نهایی دادگاه ویژه بوده و هر رایی صادر شود دستگاه قضایی استان آن را می پذیرد.

محکومیت سه مسئول در پرونده هفت سنگان

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهارداشت: در رای بدوی صادر شده در این پرونده سه نفر محکوم شده اند اما تعداد دقیق مدیران درگیر را باید از قاضی پرونده سوال کرد.

وی در خصوص زمان تجدید نظر خواهی هم گفت: برای تجدید نظر بعد از صدور رای 20 روز فرصت داده شده تا متهمان در این زمان درخواست تجدید نظرخواهی کنند و بررسی اعترض طبق مقررات قانونی صورت می گیرد.

آیا زمینها کشاورزی می شود؟

قدرتی در خصوص این که پس از حکم تخریب آیا زمینها به حالت کشاورزی بازمی گردد گفت: ذکر این نکته ضروری است که معامله با ستاد اجرایی چون خواهان دعوی را پس گرفت باید فسخ شود و اعاده به وضع سابق در حکم اجرایی قید شده که باید به کشاورزی باز گردد.

وی اضافه کرد: در 98 قطعه دیوارکشی صورت گرفته اما تعداد حدود 10 واحد ساخته شده و می توان امیدوار بود زمینها اگر اعاده شود بتواند به وضعیت کشاورزی سابق بازگردد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز