مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین:

شهرداری‌ها برای مقابله با وقوع احتمالی سیلابها آمادگی کامل داشته باشند

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۰۹:۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۰۹۱۴۱۱
شهرداری‌ها برای مقابله با وقوع احتمالی سیلابها آمادگی کامل داشته باشند
مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین گفت: با توجه به تداوم بارش های اخیر و احتمال طغیان برخی رودخانه ها، شهرداری ها با بسیج امکانات باید برای مقابله با سیلاب آمادگی کامل داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مصطفی صالحی در این باره اظهارداشت: با توجه به وقوع بارش های فراوان در روزهای اخیر و پیش بینی تداوم آن در روزهای آتی، ضرورت دارد تا با آمادگی کامل اقدامات فوری با بهره گیری از تجربه سیلاب های گذشته در تعدادی از شهرهای استان، برای پیشگیری و کنترل شرایط اضطراری ناشی از وقوع حوادث و سوانح مرتبط با سیلاب در شهرها توسط شهرداری ها صورت گیرد.

صالحی تصریح کرد: با برگزاری منظم جلسات ستاد مدیریت بحران شهرداری و کمیته های تخصصی زیر مجموعه ستاد و اطلاع رسانی مناسب در حفظ آمادگی کامل شهرداری ها می توان خسارات ناشی از وقوع این حوادث را به حداقل رساند.

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی و هماهنگی با دستگاههای اجرایی متولی در حوزه مدیریت سیلاب و رودخانه های عبوری از شهرها و تشکیل جلسات مختلف در ماههای گذشته برای لایروبی مسیل ها و نهرها و ترمیم دیواره های ساحلی تلاش شده است از خسارات ناشی از سیلاب جلوگیری شود.

Capture

مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین بیان کرد: بازدید مستمر از نقاط بحرانی در شهرها از منظر آسیب پذیری از سیلابهای احتمالی و رفع مشکلات فنی و نواقص شبکه جمع آوری و دفع آبهای سطحی توسط شهرداریها موجب کاهش مشکلات ناشی از سیلاب خواهد شد.

صالحی در ادامه بر حضور موثر و مداوم همه پرسنل، معاونان، مدیران شهرداری های تابعه استان به صورت مداوم و مستمر در محل کار در شرایط بحرانی تاکید کرد.

وی گفت: انجام تمهیدات و پیش بینی های لازم برای بسیج منابع و امکانات، تجهیزات و ماشین آلات عمرانی و خدماتی به ویژه در مناطق پر خطر از جمله مسیل ها و رود دره ها و آمادگی، پایش و نظارت مستمر از سوی ستاد مدیریت بحران شهرداریها سازمانهای خدمات رسان به ویژه سازمان های آتش نشانی و دیگر حوزه های معاونت خدمات شهری دیگر از وظایف مهم دستگاه های ذیربط است.

صالحی ضمن تشکر از عملکرد مناسب شهرداری ها در مدیریت بحران تاکید کرد: شهرداران می بایست  بحران ها از جمله وقوع سیل را به ‌عنوان یکی ازموضوعات مهم مورد توجه قراردهند و نقاط ضعف شهر را شناسایی و برنامه اجرایی برای آن تعریف کرده و پیشگیری های لازم را انجام دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز