رئیس سازمان صمت استان قزوین:

کنسرسیوم ‌های صادراتی در استان قزوین راه اندازی می‌شوند

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۱۸:۰۴:۲۰
کد خبر: ۱۰۹۲۵۳۸
کنسرسیوم ‌های صادراتی در استان قزوین راه اندازی می‌شوند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: با راه اندازی کنسرسیوم های صادراتی در استان قزوین زمینه تقویت صادرات مهیا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عزیزالله افضلی، در این باره اظهارداشت: یکی از رویکردهای ما در سازمان صمت این است که بتوانیم کنسرسیوم‌های بخش صادرات در استان را امسال راه اندازی و تقویت کنیم.

وی بیان کرد: این کنسرسیوم‌ها شامل زیرگروه‌هایی هستند که در هر بخشی به صورت تخصصی با مطالعه کشور‌های هدف، بر اساس ضرورت‌های بازار‌های آنها، نوع بسته بندی و نوع کاشت و برداشت محصولات راه اندازی می‌شوند تا بتوانند برند سازی و بازاریابی بهتری کنند.

افضلی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: اگر این طرح محقق شود با برندی که در استان ایجاد می‌کنیم می‌توان حتی محصولات استان‌های دیگر را در قزوین فرآوری و بسته بندی کرد و از طریق کشور‌های هدف به فروش رساند.

افضلی گفت: پایانه صادراتی کاسپین، شمس آذر و شرکت نمایشگاهی بین المللی از جمله این طرح ‌ها هستند که در شورای برنامه ریزی استان به منظور رفع مشکلات، مورد بررسی قرار گرفتند.

وی یادآورشد:  قزوین سهم ۱۰ میلیارد ریالی از این محل دارد که پیشنهاد ما از این سهم برای پایانه صادراتی شمس آذر پنج میلیارد ریال، برای کاسپین ۲ میلیارد ریال در صورت تصویب شورای برنامه ریزی استان و شرکت نمایشگاه بین المللی استان سه میلیارد ریال تسهیلات زیرساختی است.

افضلی اظهارداشت: صادرات استان، شامل همه محصولات کشاورزی، صنعتی و  معدنی است که بخشی از صادرات استان از محل کارت‌های بازرگانی استان قزوین صورت می گیرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهارداشت: بخش زیادی از صادرات و واردات استان با کارت بازرگانی استان‌های دیگر صورت می‌گیرد که این آمار برای ما قابل رؤیت و رصد نیست و باید برای رفع این نقیصه برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: هدف گذاری صادراتی استان در سال جاری  ۳۴۰ میلیون دلار است که از این میزان تاکنون ۴۷ درصد محقق شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز