با حضور مسئولان قضایی:

دفتر حمایت از کودکان و نوجوانان دادگستری شهرستان البرز افتتاح شد

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۱:۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۰۹۲۷۸۷
دفتر حمایت از کودکان و نوجوانان دادگستری شهرستان البرز افتتاح شد
در مراسمی با حضور مسئولان قضایی استان دفتر حمایت از کودکان و نوجوانان دادگستری شهرستان البرز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، محمود محمودخانی رئیس دادگستری شهرستان البرز در آیین افتتاح دفتر حمایت از کودکان و نوجوانان دادگستری این شهرستان که با حضور جمع از مسئولین استان برگزار شد ضمن اشاره به تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان  اظهار داشت: کودکان و نوجوانان سرمایه های اصلی ما هستند و باید با حمایت هایی که در قانون آمده  نسبت به حفظ این سرمایه ها اقدام کنیم. 

محمودخانی در ادامه با تشریح قانون یادشده و کنوانسیون حقوق کودک و نوجوان گفت: در این قانون تصریح شده که کودک موضوع حق نیست بلکه صاحب حق است و حقوقی برای وی تعریف شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: اولین و مهم ترین اصل در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، برابری و نبود تبعیض بین کودکان از نظر نژاد ، مذهب و توانایی مالی، شخصیت اجتماعی و توانایی های ذهنی است.

محمودخانی یادآورشد: اگرچه در برخی نهادها دستورالعملی در اجرایی شدن قانون صادر نشده و دفاتر و مجموعه های ذیربط قانون از جمله دایره پلیس اطفال در نیروی انتظامی تشکیل نشده ولی با توجه به اهمیت موضوع باید این قانون اجرایی شده و اعضا ملزم به اجرای قانون باشند. 

این مقام قضایی با اشاره به ظرفیت سازی صورت گرفته در قانون و اشاره به الگوی عدالت ترمیمی  برای کودکان افزود: با پیگیری این قانون می توانیم به جای مجرم شناختن کودکان و نوجوانان، ایجاد سوابق کیفری و سلب حقوق شهروندی افراد، با کمک گرفتن از افراد تاثیر گذار و جبران خسارت وارد شده و هدایت کودکان و نوجوانان از یک کودک ناقض قانون، قهرمانانی در حد ملی و جهانی تربیت کرد. 

در ادامه حجت الاسلام محمدزاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز با اشاره به ضرورت حمایت از اقشار آسیب پذیر و در معرض خطر و تصویب قانون حمایت کودکان و نوجوانان تصریح کرد:شخصیت و آینده افراد از کودکی شکل می گیرد و هرگونه بزه و بزه کاری در دوران کودکی و نوجوانی موجب بروز آسیب های اجتماعی برای اینگونه افراد در آینده خواهد شد به همین دلیل کنوانسیون های بین المللی و قوانین کشورها توجه ویژه ای به موضوع حمایت از کوکان و نوجوانان دارند.

وی افزود: 20 ماده از 50 ماده قانون حمایت از کودکان و نوجوانان به جرایم و مجازات ها اختصاص دارد و عناوین جدیدی در این راستا جرم انگاری شده که از جمله می توان به عناوین اتهامی بهره کشی جنسی  و اقتصادی، در دسترس قرار دادن محتوای مبتذل و مستهجن،مود معامله قرار دادن اطفال، خرید و فروش اعضاء و جوارح اطفال و نوجوانان،جلوگیری از تحصیل اشاره کرد.

در ادامه دفتر حمایت از کودکان و نوجوانان دادگستری شهرستان البرز در محل ساختمان شماره 2 دادگستری این شهرستان در مرکز پیشگیری و داوری صلحا افتتاح شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز