معاون عمرانی استانداری قزوین:

فاز اول مسیر کمربندی شمال قزوین آماده افتتاح شد

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۵:۳۷:۰۲
کد خبر: ۱۰۹۳۰۶۹
فاز اول مسیر کمربندی شمال قزوین آماده افتتاح شد
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: با تکمیل فاز اول مرمت، بهسازی و بتن ریزی جاده کمربندی نسیم شمال این مسیر فردا به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی استانداری، علی فرخزاد در این باره اظهار داشت: مرحله اول مرمت و بهسازی جاده کمربندی نسیم شمال تقریباً به اتمام رسیده و آماده افتتاح شده است.

وی بیان کرد: عملیات مرمت، زیرسازی و روسازی کمربندی نسیم شمال از 18 ماه گذشته آغاز شد و با تکمیل آن آماده افتتاح شده است.

وی گفت: با افتتاح یان کمربندی از فردا این مسیر وارد بار ترافیکی می شود و امیدواریم حجم ترافیک این مسیر و محورهای اطراف بشدت کاهش یابد.

فرخزاد گفت: در حال حاضر فقط خط کشی مسیر و نصب میخ‌ های زرد چشم گربه‌ای باقی ‌مانده که در حال انجام آن هستند.

وی اظهارداشت: در فاز اول این طرح عملیات زیرسازی، مرمت و خط کشی و بتن ریزی به مسافت ۱۷۰۰متر آماده بهره برداری می شود.

فرخزاد با اشاره به میزان پیشرفت بالای فاز دوم این کمربندی ادامه داد: بخش بتن ‌ریزی فاز دوم این کمربندی انجام شده ولی با توجه به بارندگی‌های اخیر آسفالت آن هنوز اجرا نشده است.

معاون استاندار قزوین گفت: مرمت و بهسازی این جاده کمربندی یکی از مطالبات مهم مردم قزوین برای روان سازی تردد در محورهای درون شهری و برون شهری است و با توجه به کامل نبودن رینگ شهری قزوین، جاده نسیم شمال که در اصل جاده تردد شرکت گاز بوده، به تدریج به کمربندی جنوب شهر قزوین تبدیل شده که بیشترین تردد در آن صورت می گرفت.

فرخزاد با اشاره به تخصیص ۳۲میلیارد تومان اعتبار توسط شهرداری قزوین و اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای برای اصلاح این مسیر راهبردی افزود: با توجه به ورود به‌موقع دستگاه قضائی در راستای احیای حقوق عامه بهسازی و نوسازی این جاده کمربندی در اردیبهشت ماه سال۱۳۹۸ آغاز شد و پس از کش‌ و قوس‌های فراوان و تاخیرهای زیادی که در روند ساخت این کمربندی ایجاد شد در نهایت از فردا وارد چرخه ترافیک شهری می شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین اظهارداشت: در حال حاضر با مسدود شدن ۵ محور مواصلاتی شهر قزوین به دلیل اجرای مصوبات ستاد کرونا محدودیت‌های هوشمند کرونایی اجرا می شود و افتتاح این کمربندی می‌تواند در توزیع بار ترافیکی سطح شهر قزوین کمک موثری باشد.

وی بیان کرد: استفاده از فاز اول جاده کمربندی نسیم شمال به عنوان مسیر جایگزین محورهای انسداد یافته در دستورکار قرار دارد و با زیر بار ترافیک رفتن آن زمینه روان سازی تردد در محور شمالی ممکن می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز