معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین:

۲ درصد دانش آموزان استان قزوین رفتارهای پرخطر دارند

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۱۴:۰۴:۲۳
کد خبر: ۱۰۹۳۶۰۲
۲ درصد دانش آموزان استان قزوین رفتارهای پرخطر دارند
معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: دو درصد دانش آموزان استان رفتارهای پر خطر دارند که با فرهنگ سازی و تقویت برنامه های معنوی و مشاوره ای می توان این رفتار را اصلاح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام علی انصاری روز چهارشنبه در جلسه مدیرکل با مدیران مدارس و روسای ادارات آموزش و پرورش که به صورت ویدئو کنفرانس در اداره آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد گفت: ویروس کرونا علاوه بر مشکلاتی که در عرصه های مختلف ایجاد کرده در نظام آموزشی هم چالش زا بوده و با تعطیل شدن کلاس های درس شاهد بروز آسیب هایی در حوزه روح و روان دانش آموزان هم هستیم.

1222

وی بیان کرد: خانه نشینی کودکان و نوجوانان موجب بروز مشکلات روحی و روانی برای برخی از دانش آموزان شده و در کنار بررسی مشکلات جسمی و تحصیلی باید برای این آسیب هم تدبیر کنیم.

انصاری اظهارداشت: در این روزهای کرونایی، سلامت روان کودکان هم آسیب دیده که باید این موضوع مورد توجه معلمان و مربیان تربیتی قرار گیرد تا ضمن شناسایی کودکان اآسیب دیده برای رفع آن هم برنامه ریزی کنیم.

طرح 3 دقیقه با کرونا توسط معلمان جدی گرفته شود

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد:  اگر طرح ۳ دقیقه با کرونا از سوی معلمان جدی گرفته شود می توانیم بخشی از آسیب های این عرصه را به دانش آموزان منتقل کرده و راهکارهای پیشگیری را نیز آموزش دهیم تا پیامدها کاهش یابد. 

 

وی اضافه کرد: آمارها نشان می دهد که حدود دو درصد دانش آموزان رفتارهای پر خطر دارند و هر چند این آمار کم است اما حتی یک دانش آموز هم نباید نگرانی و استرس داشته باشد و برای اصلاح این رفتارها باید مشاوره لازم را ارائه کنیم.

اصغری

انصاری گفت: رفتارهای پرخاشگرانه، عصبانی بودن، داشتن استرس و گرایش به سیگار و یا مواد مخدر از رفتارهای پرخطر است که باید برای پیشگیری از آن اقدام کنیم.

وی بیان کرد: هفته بسیج فرصتی برای ترویج تفکر و اندیشه بسیجی و گرایش به اخلاق و معنویات است و  برنامه های فرهنگی و دینی پیش بینی شده در این ایام می تواند فضای معنوی خوبی را در سیستم آموزشی رواج دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه در هفته بسیج در مدارس فضای خوبی ایجاد می شود و دانش آموزان و معلمان با اندیشه های بسیجی بیشتر آشنا شده و به آن علاقمند می شوند. 

وی گفت: اجرای پویش لبخند رضایت دستوارالعمل جدید است و چون با دانش آموزان بی بضاعت روبرو هستیم و آسیب روانی و اقتصادی این گروه جدی است باید در این زمینه نیز برنامه ریزی کنیم.

انصاری اظهارداشت: پویش سیل مهربانی  ازپویش های خوبی بود که مورد استقبال قرار گرفت و  امروز هم باید در پویش جدید با همت مضاعف برای نشاندن لبخند رضایت در کودکان و جوانان و ایجاد نشاط معنوی همت کنیم.

جلسه 12

وی گفت: معلمان فعالی داریم که نقش ارزنده ای در این شرایط ایفا کرده اند و امروز هم در تضمین سلامت روانی و علمی دانش اموزان می توانند تاثیرگذار باشند که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

انصاری اضافه کرد: از رسانه های گروهی و صدا و سیما انتظار داریم در شناسایی سوژه های نابی که گاهی در دورافتاده ترین نقاط با حضور معلمان ایثارگر وجود دارد اقدام کرده و کارهای خلاقانه این افراد  به جامعه معرفی شود تا به عنوان الگوی رفتاری مورد توجه قرار گیرد. 

وی بیان کرد: تکریم معلمان ایثارگر در دوران کرونا، توجه به معلم یاری در کنار مشاغل تربیتی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید به آن توجه شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز