معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین:

۲ درصد دانش آموزان استان قزوین رفتارهای پرخطر دارند

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۱۴:۰۴:۲۳
کد خبر: ۱۰۹۳۶۰۲
۲ درصد دانش آموزان استان قزوین رفتارهای پرخطر دارند
معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: دو درصد دانش آموزان استان رفتارهای پر خطر دارند که با فرهنگ سازی و تقویت برنامه های معنوی و مشاوره ای می توان این رفتار را اصلاح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام علی انصاری روز چهارشنبه در جلسه مدیرکل با مدیران مدارس و روسای ادارات آموزش و پرورش که به صورت ویدئو کنفرانس در اداره آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد گفت: ویروس کرونا علاوه بر مشکلاتی که در عرصه های مختلف ایجاد کرده در نظام آموزشی هم چالش زا بوده و با تعطیل شدن کلاس های درس شاهد بروز آسیب هایی در حوزه روح و روان دانش آموزان هم هستیم.

1222

وی بیان کرد: خانه نشینی کودکان و نوجوانان موجب بروز مشکلات روحی و روانی برای برخی از دانش آموزان شده و در کنار بررسی مشکلات جسمی و تحصیلی باید برای این آسیب هم تدبیر کنیم.

انصاری اظهارداشت: در این روزهای کرونایی، سلامت روان کودکان هم آسیب دیده که باید این موضوع مورد توجه معلمان و مربیان تربیتی قرار گیرد تا ضمن شناسایی کودکان اآسیب دیده برای رفع آن هم برنامه ریزی کنیم.

طرح 3 دقیقه با کرونا توسط معلمان جدی گرفته شود

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد:  اگر طرح ۳ دقیقه با کرونا از سوی معلمان جدی گرفته شود می توانیم بخشی از آسیب های این عرصه را به دانش آموزان منتقل کرده و راهکارهای پیشگیری را نیز آموزش دهیم تا پیامدها کاهش یابد. 

 

وی اضافه کرد: آمارها نشان می دهد که حدود دو درصد دانش آموزان رفتارهای پر خطر دارند و هر چند این آمار کم است اما حتی یک دانش آموز هم نباید نگرانی و استرس داشته باشد و برای اصلاح این رفتارها باید مشاوره لازم را ارائه کنیم.

اصغری

انصاری گفت: رفتارهای پرخاشگرانه، عصبانی بودن، داشتن استرس و گرایش به سیگار و یا مواد مخدر از رفتارهای پرخطر است که باید برای پیشگیری از آن اقدام کنیم.

وی بیان کرد: هفته بسیج فرصتی برای ترویج تفکر و اندیشه بسیجی و گرایش به اخلاق و معنویات است و  برنامه های فرهنگی و دینی پیش بینی شده در این ایام می تواند فضای معنوی خوبی را در سیستم آموزشی رواج دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه در هفته بسیج در مدارس فضای خوبی ایجاد می شود و دانش آموزان و معلمان با اندیشه های بسیجی بیشتر آشنا شده و به آن علاقمند می شوند. 

وی گفت: اجرای پویش لبخند رضایت دستوارالعمل جدید است و چون با دانش آموزان بی بضاعت روبرو هستیم و آسیب روانی و اقتصادی این گروه جدی است باید در این زمینه نیز برنامه ریزی کنیم.

انصاری اظهارداشت: پویش سیل مهربانی  ازپویش های خوبی بود که مورد استقبال قرار گرفت و  امروز هم باید در پویش جدید با همت مضاعف برای نشاندن لبخند رضایت در کودکان و جوانان و ایجاد نشاط معنوی همت کنیم.

جلسه 12

وی گفت: معلمان فعالی داریم که نقش ارزنده ای در این شرایط ایفا کرده اند و امروز هم در تضمین سلامت روانی و علمی دانش اموزان می توانند تاثیرگذار باشند که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

انصاری اضافه کرد: از رسانه های گروهی و صدا و سیما انتظار داریم در شناسایی سوژه های نابی که گاهی در دورافتاده ترین نقاط با حضور معلمان ایثارگر وجود دارد اقدام کرده و کارهای خلاقانه این افراد  به جامعه معرفی شود تا به عنوان الگوی رفتاری مورد توجه قرار گیرد. 

وی بیان کرد: تکریم معلمان ایثارگر در دوران کرونا، توجه به معلم یاری در کنار مشاغل تربیتی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید به آن توجه شود.

 

نظر شما