سخنگوی شورای شهر محمدیه:

محمدیه پایلوت طراحی و معماری و توسعه شهری می شود

۱۳۹۹/۰۹/۰۶ - ۱۴:۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۰۹۴۰۰۸
محمدیه پایلوت طراحی و معماری و توسعه شهری می شود
سخنگوی شورای شهر محمدیه گفت: با بستر ایجاد شده و هماهنگی شهرداری و شورا، شهر محمدیه پایلوت طراحی و معماری و توسعه شهری می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، امید منفرد در خصوص رویکرد شورای شهر محمدیه در اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی اظهارداشت: محمدیه( زیباشهر) از شهرهای مهم و پرجمیعت استان قزوین است که روند اجرای طرح های عمرانی در آن در سالهای اخیر قابل توجه بوده است.

وی افزود: با ایجاد ناحیه شهری مهرگان هر چند اعتبارات، امکانات و نیروی انسانی شهرداری تغییری نکرده اما مسئولیت ما در تامین خدمات مورد نیازی در محمدیه و مهرگان دو چندان شده است.

منفرد بیان کرد: با مدیریت خوب شهردار، همکاری و برنامه ریزی و جدیت شبانه روزی اعضای شورا کارهای خوبی در یکی دو سال اخیر صورت گرفته اما مطالبات مردم هم زیاد است که باید پاسخگو آنها باشیم.

محدیه 2

محمدیه پایلوت طراحی و معماری و توسعه شهری می شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر محمدیه گفت: با اقدامات انجام شده و موقعیت جغرافیایی این شهر و بستری سازی مناسب امیدواریم شهر محمدیه(زیباشهر) به عنوان پایلوت طراحی، معماری و توسعه شهری مطرح شود.

منفرد یادآورشد: ارائه گزارش از فعالیتهای عمرانی و فرهنگی انجام شده به مدیران استانی و نمایندگان، بیانگر پویایی، تحرک و پیشرفت قابل توجه پروژه های در دست اجرای شهرداری است و امیدواریم شهروندان از روند اجرا و میزان پیشرفت فیزیکی پروژه ها مطلع شده و در جریان کارها قرار گیرند.

وی تصریح کرد: یکی از درخواست های مردم محمدیه جابجایی ایستگاه عوارضی بود که بعد از مدتها پیگیری انجام شده فقط دریافت عوارض به صورت پیمایشی شده و دریافت 400 تومان برای هر نوبت عبور از مسیر منطقی نیست و مردم انتظار دارند این دوربین ها در محدوده خارج از شهر محمدیه و نزدیکی نیروگاه نصب شود.

محمدیه 3

وی اضافه کرد: دغدغه های مردم در جلسات مختلف با نمایندگان استان هم مطرح شده و هر هفته شاهد حضور یک مسئول استانی هستیم تا بتوانیم با کمک آنها بخشی از مشکلات شهروندان را حل کنیم.

سخنگوی شورای شهر محمدیه یادآورشد: در ناحیه شهری مهرگان بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت سکونت دارند و در جلسه با مدیرکل راه و شهرسازی هماهنگی لازم صورت گرفت تا خدمت رسانی به این منطقه بیشتر شود.

وی از واگذاری چند قطعه زمین به شهرداری خبرداد و گفت: ‌۶۰ قطعه زمین تجاری با کمک راه و شهرسازی در اختیار شهرداری محمدیه قرار گرفت تا از محل فروش آن بخشی از منابع مالی طرح ها تامین شود.

منفرد افزود: همچنین یک هکتار زمین بازارچه نیز به شهرداری واگذار و ۴ هزار متر در ضلع جنوبی پارک بانوان هم برای اجرای طرح های عمرانی اختصاص یافته است. 

منفرد بیان کرد: در راه اندازی منطقه هفت مشکلات جدی داشتیم که با کمک مسئولان استانی چالش های صدور مجوز ساخت و ساز برطرف شد و 4 میلیارد و 250 میلیون تومان برای اجرا خدمات زیربنایی از جمله تامین آب و برق و فاضلاب این منطقه هزینه شده است.

محمدیه 56

وی اظهارداشت: اهدای دو هزار متر زمین برای ساخت مدرسه، همچنین احداث سالن ورزشی و پردیس سینمایی از دیگر طرح های مهمی است که در دست اجرا قرار دارد.

منفرد در خصوص وضعیت احداث پارک شهری در منطقه هفت محمدیه هم اظهارداشت: این بوستان در حال حاضر حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد.

سخنگوی شورای شهر محمدیه یادآورشد: یکی از مطالبات مردم نبود اداره ثبت اسناد و املاک است که شهروندان در حال حاضر برای انجام امور ثبتی خود به شهر الوند مراجعه می کنند که این رفت و آمدها هزینه بر و مشکل ساز شده که در جلسه با مدیرکل ثبت استان مقرر شد با تامین ساختمان و تجهیزات مورد نیاز برای استقرار اداره اقدام لازم صورت گیرد.

منفرد گفت: از سرپرستان چند بانک هم دعوت کردیم تا برای نصب ATM  در برخی مناطق شهری کم برخوردار محمدیه مانند کمربندی مناطق شش و 5 و سایر مراکز پر جمعیت این دستگاه نصب شود.

وی بیان کرد: همچنین برای حل مشکلات بانکی مردم هم موافقت کردیم تا در ناحیه شهری مهرگان قطعه زمینی برای ساخت شعبه بانک مسکن واگذار شود و برای استقرار کلانتری هم ساختمانی برای پلیس راهور در محمدیه اختصاص می یابد.

منفرد اظهارداشت: پارک کوی کارمندان در زیباشهر افتتاح شده و ساخت مرکز تجاری خطی در حال اجراست و آسفالت معابر هم علیرغم افزایش قیمت قیر انجام شده و کوچه ها بر اساس اولویت بندی روکش آسفالت شده است.

کمبود پزشک متخصص در محمدیه جبران شود

سخنگوی شورای شهر محمدیه اضافه کرد: با تعامل با دانشگاه علوم پزشکی بعد از راه اندازی کلینیک در  محمدیه(زیباشهر) امروز به پزشک متخصص نیاز شدید داریم که امیدواریم برای تامین آن اقدام شود و در این راستا دو باب سوئیت برای اسکان در اختیار پزشکان متخصص قرار داده شده است تا انگیزه حضور متخصصان افزایش یابد.

وی از جلسه با مدیرعامل سازمان حمل و نقل کشور برای تامین اعتبارات نوسازی شبکه حمل و نقل هم خبرداد و اظهارداشت: با تغییر در مدیریت بخش حمل و نقل شاهد پویایی در این بخش هستیم و در جلسه ای که در تهران برگزار شد درخواست تاکسی جدید داشتیم و قرار شد از ۵۰۰ دستگاه تاکسی موجود در کشورتعداد 15 دستگاه تاکسی جدید به عنوان سهمیه به استان قزوین و شهر محمدیه اختصاص دهند و 4 میلیارد تومان هم برای نوسازی تاکسی های فرسوده داده خواهد شد.

شورای شهر

منفرد یادآورشد: همچنین تسهیلات لازم برای برای بازسازی 20 دستگاه اتوبوس فرسوده دریافت خواهد شد که امیدواریم شبکه حمل و نقل عمومی نوسازی شود.

وی بیان کرد: همچنین قرار است ۸ دستگاه اتوبوس کارکرده که کیفیت خوبی دارند تحویل شهرداری محمدیه شود تا در شبکه حمل و نقل درون شهری مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

منفرد از شهروندان بالاخص صاحبان اصناف در شهر محمدیه به دلیل رعایت کردن پروتکل های بهداشتی در راستای اجرای مصوبات ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تقدیر و تشکر مکرد و اظهارامیدواری کرد این همکاری ها تداوم یابد. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر محمدیه راه اندازی جاده سلامت، کمک به مساجد، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده، لکه گیری معابر را از دیگر کارهای انجام شده دانست و اظهارامیدواری کرد این فعالیتها موجب افزایش رضایتمندی عمومی مردم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز