رئیس کمیسیون عمران شورای شهر محمدیه:

اجرای پروژه های عمرانی در شهر محمدیه متوقف نمی شود

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۰:۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۰۹۴۵۰۶
اجرای پروژه های عمرانی در شهر محمدیه متوقف نمی شود
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر محمدیه گفت: علیرغم محدودیت اعتباری و مشکلات اقتصادی، اجرای پروژه های عمرانی در مناطق مختلف شهری متوقف نشده و با سرعت ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ کمال الدین سیاه دهنی در خصوص اقدامات مهم انجام شده و نیز مطالبات مردم محمدیه و ناحیه شهری مهرگان اظهارداشت: یکی از مشکلات مردم محمدیه و مهرگان پرداخت روزانه عوارضی است در حالی که این هزینه به ناحق بر شهروندان تحمیل شده زیرا ساکنان این مناطق مسیر دیگری برای تردد ندارند و قرار نیست این هزینه از جیب مردم کم درآمد پرداخت شود.

وی اضافه کرد: تلاش های زیادی شد تا سرانجام مبلغ عوارضی از 1200 تومان به صورت پایشی به 400 تومان کاهش پیدا کرد، اما به نظر می رسد این مبلغ هم اضافی است و نباید هیچ عوارضی از شهروندانی که مجبور هستند روزانه چند نوبت در مسیر محمدیه به قزوین تردد کنند دریافت شود.

عوارضی

عضو شورای اسلامی شهر محمدیه بیان کرد: ما عوارضی را برای شهروندان به رسمیت نمی شناسیم و تلاش‌ها جهت جابجایی دوربین های ایستگاه عوارضی از محدوده بخش محمدیه به محدوده نیروگاه ادامه خواهد داشت.

ایجاد جاده جدید دسترسی قزوین به محمدیه ضروری است

وی افزود: یکی از مطالبات مردم برای حل این مشکل ایجاد مسیر جدید دسترسی از مهرگان به قزوین است که پیگیری‌های زیادی شده اما هزینه تملک اراضی مسیر، زیرسازی و روکش آسفالت برای احداث مسیر ۵ کیلومتری، در حدود ۱۵ میلیارد تومان است که اداره راه و شهرسازی باید آن را پرداخت کند.

سیاه دهنی گفت: مشکل اصلی که باعث به تعویق افتادن احداث این جاده شده دریافت مجوز از ارگان های مختلف از جمله شرکت آب منطقه‌ای و توزیع نیروی برق است و بایستی مسیر جدید توسط مشاوران هم بررسی شود.

وی اظهارداشت: برای تقویت امنیت منطقه، دوربین‌های کنترلی در سطح شهر محمدیه در حال نصب است که به مرور  در ناحیه شهری مهرگان هم مستقر خواهند شد.

سایز 3

تکمیل طرح های نیمه تمام در اولویت است

عضو شورای اسلامی شهر محمدیه اضافه کرد: در خصوص پروژه های عمرانی، تلاش کردیم تا ابتدا پروژه های نیمه  تمام پیگیری شده و به بهره برداری برسد سپس بر اساس اولویت‌ها پروژهای جدید معرفی و اجرا شوند.

وی با اشاره پروژه های دردست اجرا درناحیه شهری مهرگان هم گفت: بوستان بانوان مهرگان از جمله کارهای شاخصی است که پیشرفت حدود ۸۰ درصدی دارد و امیدواریم در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

سیاه دهنی یادآورشد: بوستان بانوان حدود 16 هزار مترمربع وسعت دارد که با بررسی کمیسیون عمران و پیگیری شورای شهر برای توسعه بیشتر حدود ۴۰۰۰ متر زمین توسط اداره راه و شهرسازی به شهرداری واگذار شده تا به این پارک اضافه شود که در فاز دوم عملیاتی خواهد شد.

وی اظهارداشت: با پیگیری شورای شهر محمدیه در خصوص ایجاد واحدهای تجاری، زمین بازارچه تجاری واقع در فاز یک توسط راه و شهرسازی به شهرداری واگذار شده و برای راه اندازی دو شعبه بانک، مراحل اداری دریافت زمین در ضلع جنوب غربی پارک بهشت از راه و شهرسازی در حال انجام است.

سیاه دهنی گفت:احداث کلانتری دوم مهرگان،جنب استخر مهرگان باپیشرفت حدود ۶۰ درصدی و ایستگاه دوم آتش نشانی مهرگان، جنب کلانتری با پیشرفت حدود ۷۰ درصدی در حال احداث است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر محمدیه اضافه کرد: احداث واحدهای تجاری، پارکینگ خودروهای سنگین، اصلاح میدان ورودی مهرگان، اصلاح تقاطع کانال مادر با جاده شترک، از دیگر کارهایی است که قرار شده زمین و هزینه‌های ساخت مطابق تفاهم نامه از سوی راه و شهرسازی پرداخت شود که به زودی پس از تکمیل مطالعه، طراحی و طی مراحل اداری و دریافت هزینه‌ها از اداره راه، کلنگ زنی خواهد شد.

سایز1

وی درخصوص پروژهای بزرگ و شاخص شهر محمدیه هم گفت: پارک شهر با حدود ۱۰ هکتار وسعت، طراحی منحصر به فردی دارد و با پیشرفت حدود ۸۰ درصدی در حال احداث است که امسال به بهره برداری خواهد رسید.

سیاه دهنی اظهارداشت: پروژه پارک کوی کارمندان واقع در منطقه ۵ محمدیه در شهریورماه به بهره برداری رسید و پروژه تجاری‌های خطی در منطقه ۵ کوی کارمندان با پیشرفت حدود ۸۰ درصد به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: ساخت زمین چمن و بازپیرایی پارک‌های منطقه ۴ تکمیل شده و پارک منطقه ۳ بازسازی و به بهره برداری رسیده و روکش آسفات خیابان‌ها و معابر با اولویت انجام شده و همچنان ادامه دارد.

 عضو شورای شهر محمدیه افزود:طرح خروج از بن بست کمربندی با پیشرفت ۳۰ درصدی درحال اجراست وبازپیرایی، لکه گیری و ترمیم جداول و پیاده روها در سطح شهر بویژه در مناطق کم برخوردار از دیگر کارهای انجام شده است.

وی اظهارداشت: پروژه لوله گذاری بلوار امام خمینی(ره) با چند هدف در دست اجراست که مراحل مطالعه و طراحی توسط مشاور انجام شده که یکی از اهداف اجرای این پروژه جلوگیری از آب گرفتگی سطح بلوار، تعریض سطح سواره روی بلوار، سهولت عبورو مرور شهروندان و زیبا سازی و نظافت شهری است.

مهرگان 44

سیاه دهنی گفت: هرچند وضعیت نابسامان اقتصادی کشور بر عملکرد شهرداری ها هم تاثیر گذاشته و با مشکلاتی جدی  مواجهیم اما با مدیریت اصولی توسط شهردار و شورا، فعالیتهای عمرانی در محمدیه و مهرگان به صورت  مستمر در حال اجراست و پروژه ها پیشرفت خوبی دارد.

شهروندان محمدیه و مهرگان شایسته بهترین خدمات هستند

سیاه دهنی گفت: علی رغم تمام مشکلات و محدودیت اعتبارات با توجه به شرایط سخت اعتباری اجرای طرح ها و پروژه های شهرداری ها دچار مشکل شده اما با توجه به برنامه ریزی دقیق و استفاده بهینه از اعتبارات روند اجرای پروژه های عمرانی شهرداری محمدیه متوقف نشده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر محمدیه افزود: یکی از رویکردهای شورای محمدیه نگاه عدالت محور در توزیع امکانات و خدمات و اجرای طرحهای عمرانی در همه مناطق است تا همه مردم بتوانند از خدمات شهری برخوردار شوند.

1234

وی بیان کرد: از شهروندان درخواست می کنیم با مدیریت شهری ارتباط بیشتری داشته باشند و نظر و پیشنهاد خود را برای توسعه شهری در اختیار مدیران قرار دهند و اولویت‌های خود را مطرح کنند تا در تصمیم گیری ها مورد توجه قرار گیرد.

سیاه دهنی یادآورشد: مردم فهیم محمدیه و ناحیه شهری مهرگان شایسته بهترین خدمات هستند و امیدواریم ما نیز بتوانیم در مسیر خدمتگزاری همه تلاش خود را بکار گیریم تا رضایت مردم جلب شود.

نظر شما