مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران:

امسال ۳۰۰ هزار تن کشمش در کشور تولید شده است

۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۱۵:۴۵:۴۶
کد خبر: ۱۰۹۵۰۴۸
امسال ۳۰۰ هزار تن کشمش در کشور تولید شده است
معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: امسال ۳۰۰ هزار تن کشمش در کشور تولید شده و حفظ زنجیره میان تولید کننده و فعالان فرآوری و صادر کننده در اولویت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نشست بررسی راهکارهای حمایت از خرید کشمش از باغداران که با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، خدا رحمی مدیرعامل بانک کشاورزی کشور، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، قبادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل سالن اجتماعات باغستان جهاد کشاورزی استان  برگزار شد.

محمدعلی طهماسبی در این نشست اظهارداشت: با دخالت دولت زنجیره بین تولیدکننده و صادرکننده شکافته خواهد شد.

وی افزود: مکانیسم درست تقویت بخش خصوصی است و هر زمانی که نیاز باشد تعاون روستایی وارد میدان شده و طبق دستورالعمل ها کشمش کشاورزان را خریداری می کند.

کشمش

طهماسبی تاکید کرد: نباید به دنبال قیمت های کاذب باشیم و براساس کیفیت محصول قیمت آن تغییر خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خاطرنشان کرد: تعاون روستایی در مواقع لزوم با خرید محصول کشاورزان به صورت حمایتی از این قشر زحمتکش حمایت خواهد کرد‌‌.

در ادامه رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی برای حمایت از باغداران خرید کشمش را انجام دهد به نتایج بهتری خواهیم رسید.

رحمانی تصریح کرد: اگر کارهای غیر تصدی گری به بخش خصوصی سپرده شود شاهد نتایج بهتری خواهیم بود و این بخش در این شرایط  حساس کشور می تواند با همت بالا به دولت در خرید کشمش کمک کند.

همچنین فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: قیمت کشمش باید بر اساس مرغوبیت و کیفیت محصول تعیین شود.

‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : استان قزوین دارای ۷۵ هزار هکتار باغ است که  ۳۲ هزار هکتار آن را باغات انگور تشکیل می دهد و پیش یبینی می شود ۵۰ هزارتن آن تبدیل به کشمش شود.

خمسه یادآورشد: ۲۹ درصد انگور تولیدی استان به صورت تازه خوری است و ۷۰ درصد آن به صورت کشمش و یک درصد باقی مانده تبدیل به شیره انگور و آبغوره می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: با برگزاری جلسات متعدد درصدد خرید کشمش با قیمت مناسب ازسوی متولیان خرید هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز