استاندار قزوین:

قیمت کشمش باید بر اساس منافع تولیدکنندگان تعیین شود

۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۱۷:۴۷:۲۶
کد خبر: ۱۰۹۵۰۵۸
قیمت کشمش باید بر اساس منافع تولیدکنندگان تعیین شود
استاندار قزوین گفت: قیمت کشمش باید با اولویت تامین منافع تولیدکنندگان، صادرکنندگان و سپس دولت تعیین شود تا کشاورزی رونق بگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه نشست بررسی راهکارهای حمایت از خرید کشمش از باغداران که روز شنبه با حضور طهماسبی سرپرست معاونت امور باغبانی وزارت جهاد و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی کشور، رجب رحمانی نماینده مردم شریف شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی، در محل سالن اجتماعات باغستان جهاد کشاورزی استان برگزار شد ضمن تسلیت شهادت محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش وزارت دفاع گفت: ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده دانشمند هسته ای بدون تردید این حرکت مذبوحانه و ظالمانه با هدایت رژیم صهیونیستی اجرا شده و امیدواریم سازمانهای بین المللی این ترور را محکوم کنند.

وی بیان کرد: خون شهید فخری زاده زمین نخواهد ماند و به یاری خداوند تروریست ها به زودی به سزای اعمالشان خواهند رسید.

کشمش 2

استاندار قزوین با اشاره به قابلیت های کشاورزی در قزوین تصریح کرد: در شرایطی که کشور با تنگناهای اقتصادی مواجه شده ما باید مسیر تولید را هموار کنیم و موانع را از راه تولیدکنندگان و کشاورزان برداریم.

وی بیان کرد: در همین شرایط تشدید تحریم ها قادریم بازارهای صادراتی جدیدی را شناسایی کرده و محصولات مرغوب کشاورزی را به کشورهای دیگر صادر کنیم و ارز آوری داشته باشیم.

جمالی پور اظهارداشت: باید سازمان جهاد کشاورزی برنامه مدونی برای الگوی کشت داشته باشد تا محصولات ما بر اساس نیاز منطقه و داخل و خارج از کشور و با توجه به منابع آبی تولید شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: اگر بخواهیم با چالش مواجه نشویم باید در برنامه ریزی بلند مدت به مسائل علمی و اقلیم منطقه توجه کنیم تا چالش ها کمتر شود.

وی بیان کرد: اگر شرایط تولید و صادرات را هموار و تسهیل کنیم می توانیم ارزش افزوده  محصولات کشاورزی را بالا برد و به اقتصاد کشاورزان هم کمک کرد. .

جمالی پور گفت: در  زمینه خرید کشمش  باید منافع تولید کننده، صادرکننده و دولت را در نظر بگیریم و در این میان بخش خصوصی و تجار هم می توانند در بازاریابی کالا کمک موثری باشند تا در تولید هم مشکلی ایجاد نشود.

استاندارقزوین یادآورشد: حمایت از واحد های صادر کننده در بخش کشاورری باید با جدیت صورت گیرد و با خرید به موقع محصول از باغداران به تداوم تولید کمک کرده و با قیمت گذاری مناسب از خسارتهای این بخش کم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز