جانشین ستاد کرونای استان قزوین:

ویروس کرونا در قزوین سر به زیر شد/ مسابقات لیگ بدون تماشاگر مجاز است

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۴:۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۰۹۶۷۶۶
ویروس کرونا در قزوین سر به زیر شد/ مسابقات لیگ بدون تماشاگر مجاز است
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت:با روند کاهشی تعداد افراد بستری در استان، ویروس کرونا در استان قزوین سر به زیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد کرونای استان که در محل استانداری برگزار شد با تشکر از همراهی مردم اظهار داشت: از مردم استان قزوین بویژه کسبه و بازاریان که در هفته اخیر به توصیه ها اهمیت دادند و به مصوبات توجه کردند سپاسگزاریم و امیدواریم برای تقویت سلامت همگانی این همراهی را ادامه دهند.

حبیبی گفت: این طرح همچنان ادامه دارد و منتظر ارزیابی دانشگاه هستیم تا بتوانیم تصمیم مقتضی بگیریم.

وی اظهارداشت: با تلاش مدیران و همکاری مردم، بسیجیان و گروههای جهادی با محور دانشگاه علوم پزشکی خوشبختانه در روزهای اخیر می توان اذعان کرد ویروس کرونا سربه زیر شده و امیدواریم در سراشیبی بیفتد که توان بالا آمدن را نداشته باشد و با اقدامات تکمیلی نابود شود.

حبیبی اضافه کرد: تعداد افراد بستری در بیمارستانهای استان از 540 نفر در یک هفته اخیر به کانال 464 نفر رسیده و کاهشی شده و امیدواریم تعداد فوتی ها نیز نزولی شده و به صفر برسد.

وی بیان کرد: همه کمیته ها با قدرت باید کار کنند و منتظر ارزیابی دانشگاه باشند تا نتیجه کارها اعلام شود.

کرونا1

راه اندازی نقاهتگاه در شهرستانهای استان قزوین

وی گفت: در این دوران راه اندازی نقاهتگاه در شهرستانها ضروری است تا در صورت نیاز بلافاصله برای نگهداری افراد مورد استفاده قرار گیرد و نیاز فصل سرما را تامین کنیم.

حبیبی افزود: شاید امروز به نقاهتگاه نیازی نداشته باشیم اما دانشگاه باید در آماده باش کامل باشد تا نیازها در زمان مقتضی تامین شود.

وی بیان کرد: در فصل زمستان و با سرد شدن هوا احتمال افزایش بیماری وجود دارد لذا الویت ما راه اندازی نقاهتگاه در شهرهای قزوین و تاکستان است و در این زمینه می توانیم از ظرفیت خوابگاههای دانشجویی استفاده کنیم.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین بیان کرد: کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی در ستاد کرونا رسالت سنگینی دارد تا جو روانی جامعه مدیریت شود و در این راستا اقدامات خوبی انجام شده اما با توجه به مطالب منتشر شده در یکی از کانال ها، باید از ایجاد تشنج در جامعه جلوگیری شود.

وی گفت: در این شرایط لازم است از شبهه افکنی و چند صدایی جدا پرهیز شود و قرار نیست هر مدیری آمار دهد و این که در یک کانال بخواهیم ستاد کرونا را نقد کنیم منطقی نیست و از اصحاب رسانه انتظار داریم همراه باشند و حاشیه سازی نکنند و خدمات مسئولان را زیر سوال نبرند.

حبیبی گفت: حتما در فعالیت ستاد کرونا اشکال و ایراد هم هست اما نباید در این وضعیت فضای استان را متشنج کرده و مردم را نگران و نا امید کنیم.

از تشکیل صف در مقابل فروشگاهها جلوگیری شود

جانشین ستاد کرونا در استان قزوین بیان کرد: کمیته نظارت و پایش و اتاق اصناف از تشکیل صف بشدت جلوگیری کنند زیرا ایجاد صف در فروشگاهها نگران کننده است

حبیبی اضافه کرد: تشکیل صف در مقابل فروشگاهها برای خرید مرغ و سایر اقلام بسیار خطرناک است و در واقع خرید ویروس کروناست و از فرمانداران انتظار داریم با افزایش فروشگاههای توزیع از تشکیل هر گونه صف در استان جلوگیری کنند.

کرونا 2

مسابقات لیگ بدون تماشاگر مجاز است

حبیبی در خصوص مسابقات ورزشی هم گفت: در این ایام فقط مسابقات تیم های لیگ برتری در فضای باز و بدون حضور تماشاگر مجاز است.

حبیبی در خصوص تامین کپسول اکسیژن هم گفت: کمیته پشتیبانی برای تامین کپسول اکسیژن مورد نیاز استان اقدام کرده و در این راستا تاکنون ۱۱۵ کپسول تهیه شده تا نیازهای مردم برای درمان خانگی هم تامین شود.

وی اظهارداشت: باید هفته ای ۵۰ کپسول اکسیژن در اختیار کمیته درمان و غربالگری قرار گیرد و تامین کیت برای شهرها و دهیاری ها هم در دستور کار قرار دارد و لازم است به تناسب هر شهر و روستا تهیه کیت آزمایشگاهی با کمک فرمانداران، شهرداران، دهیاران و دانشگاه علوم پزشکی انجام شود تا تعداد تست ها بالا رفته و بیماران بیشتری شناسایی شوند.

حبیبی گفت: طرح غربالگری در قرارگاه شهید سلیمانی آغاز شده و در برخی شهرستانها تا ۷۰ درصد و برخی تا ۳۰ درصد پوشش داشته ایم که امیدواریم با اقدامات سپاه، بسیج و دانشگاه، کار مردم به بیمارستان نرسد و در محل بتوانیم شناسایی بیمار را انجام دهیم. 

شب یلدا / دورهمی ممنوع است

وی گفت: در آستانه شب یلدا نگران دورهمی مردم هستیم لذا هشدار می دهیم در این شب از دورهمی و تجمع و رفت وآمد خانوادگی جدا خودداری شود تا از شر ویروس بسرعت خلاص شویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز