مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها قزوین:

۳ شهرداری جدید در قزوین تاسیس می شود

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۰۸:۰۰:۲۳
کد خبر: ۱۰۹۷۰۳۹
۳ شهرداری جدید در قزوین تاسیس می شود
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها استان قزوین از تاسیس 3 شهرداری در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مصطفی صالحی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان قزوین در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر جدید عصمت آباد با اشاره به اجرای طرح تقسیمات کشوری و تبدیل سه روستای عصمت آباد با جمعیت ۳۸۵۰ نفر، قشلاق ۳۸۰۰ نفر و زیاران ۳۷۱۹ نفر در استان به شهر، گفت: با اتمام روند اداری و قانونی در آینده نزدیک نسبت به ایجاد و تاسیس شهرداری در شهرهای جدید زیاران و قشلاق از توابع شهرستان آبیک و شهر جدید عصمت آباد از توابع شهرستان بوئین زهرا اقدام خواهد شد. 

به گفته این مقام مسئول با تبدیل این سه روستا به شهر تعداد شهر‌های استان در مجموع به ۲۸  شهر و جمعیت شهری استان به ۹۶۳۲۰۰ نفر  خواهد رسید و ۷۵ در صد جمعیت استان را به خود اختصاص میدهد.

وی افزود: امید است ایجاد و تاسیس شهرداری در این سه نقطه استان باعت افزایش شاخص های رفاه و کیفیت زندگی، بهبود شرایط اشتغال و جذب نیروهای جوان در بخش کشاورزی و رضایت مندی شهروندان این سه شهر شود و از مهاجرت روستائیان به شهرهای اطراف جلوگیری کند.

صالحی خاطر نشان کرد:  با برنامه ریزی و مدیریت صحیح شهری می توان از اثرات منفی و محدودیت های تبدیل روستا به شهر از جمله تضعیف و کاهش درآمد و تولیدات و فعالیتهای بخش کشاورزی و دامداری در حوزه های زراعت، باغداری، گلخانه ای جلوگیری نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز