علیرضا وارثی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

بهزیستی استان قزوین امسال برای ۴۶۸ مددجوی تحت پوشش شغل ایجاد کرده است

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۰:۴۲:۰۱
کد خبر: ۱۰۹۸۱۸۵
بهزیستی استان قزوین امسال برای ۴۶۸ مددجوی تحت پوشش شغل ایجاد کرده است
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: با تعهد ایجاد 710 شغل برای مددجویان در سال جاری تاکنون برای 468 نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان شغل ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علیرضا وارثی به مناسبت هفته معلولان با تشریح برخی از اقدامات اداره بهزیستی در خدمات رسانی به مددجویان اظهارداشت: در کنار ارائه خدمات مختلف درمانی، توانبخشی، تحصیلی، رفاهی و معیشتی به مددجویان تحت پوشش، به موضوع اشتغالزایی اهمیت ویژه ای داده ایم و تلاش می شود در این بخش نیز فعالیتهای مناسبی در حد توان دستگاه صورت گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: برای ایجاد فرصت اشتغال از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه خود اشتغالی و مشاغل خانگی از محل اعتبارات بند «د» تبصره 16 قانون بودجه سال جاری مبلغ 13 میلیارد و 775 میلیون تومان برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی در حوزه های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری اختصاص یافته است. 

وارثی

وی افزود: همچنین از این محل 26 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات اشتغال به 265 نفر از مددجویان از طریق بانک های عامل پرداخت شده است.

وارثی یادآورشد: در راستای ایجاد فرصت شغلی تعداد 45 نفر از معلولان جویای کار نیز به شرکتها و واحدهای تولیدی معرفی شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: همچنین با پرداخت سرمایه کار به صورت بلاعوض به 119 نفر از نیازمندان  و معلولین تحت پوشش از این مددجویان حمایت شده است.

وی در ادامه گفت: تخصیص بیمه سهم کارفرمایی و خویش فرمایی معلولین و نیازمندان به میزان 29 میلیارد تومان توسط بهزیستی کشور برای مشمولان شاغل تحت پوشش بهزیستی تا سقف 23 درصد پرداخت شده است.

وارثی اضافه کرد: به منظور ایجاد فرصت های شغلی بیشتر و توانمندسازی اقتصادی و ارتقای کیفیت زندگی برای  جامعه هدف مبلغ 237 میلیون و 500 هزار تومان یارانه ارتقای کارایی معلولین هم تخصیص یافته است.

شغل

وی تصریح کرد: با امضای تفاهم نامه همکاری بین اداره بهزیستی و فنی و حرفه ای استان قزوین به مدت یک سال زمینه همکاری این دو دستگاه اجرایی فراهم شده که دستاوردهای فنی خوبی خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآورشد: توانمند سازی معلولان و مددجویان تحت پوشش، ایجاد فرصت های شغلی، استفاده بهینه از قابلیت ها و دستاوردها،ایجاد هم افزایی و بهبود خدمات مطلوب و استفاده مناسب از منابع مالی و انسانی ادارات بهزیستی و فنی و حرفه ای از مهمترین اهداف امضای این تفاهم نامه است.

وارثی تعهدات بهزیستی اشتغال استان قزوین در سال جاری را 710 نفر اعلام کرد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز