مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین:

۳۰۰ کیلومتر شبکه آب شهری استان قزوین فرسوده است

۱۳۹۹/۰۹/۱۹ - ۱۸:۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۱۰۱۱۶۹
۳۰۰ کیلومتر شبکه آب شهری استان قزوین فرسوده است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: 300 کیلومتر از شبکه آب استان فرسودگی دارد که نوسازی و بازسازی آن 210 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ داراب بیروندی در نشست خبری که روز چهارشنبه در شرکت آب و فاضلاب استان قزوین برگزار شد با تشریح مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه آب گفت: مهمترین رسالت ما تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای همه مردم شهرها و روستاهاست و در این زمینه همه توان خود را به کار می گیریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 100 درصد شهرها و بیش از 90 درصد روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند و با برنامه های پیش بینی شده تلاش می شود نیازهای سایر مناطق هم برطرف شود.

بیرنوندی 3

ساخت 25 مجتمع آبرسانی روستایی

بیرنوندی تصریح کرد: از جمعیت 320 هزار نفری روستایی استان قزوین حدود 66 درصد با جمعیتی بالغ بر 220 هزار نفر با اجرای طرح مجتمع های آبرسانی تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی گفت: تاکنون ساخت 25 مجتمع آبرسانی متمرکز در استان به پایان رسیده که جمعیتی بالغ بر 105 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است و در صورت تامین اعتبار عملیات ساخت 18 مجتمع دیگر هم انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین تصریح کرد: با احداث مجتمع های روستایی توانسته ایم زمینه رضایت مندی ساکنان روستایی را مهیا کرده و گامی در رفع نیازها برداریم.

مجتمع آبرسانی 23

فرسودگی 300 کیلومتر از شبکه آب استان

بیرنوندی اظهارداشت: در استان قزوین 6500 کیلومتر شبکه انتقال اجرا شده و بیش از 1000 منبع هوایی در روستاها نصب شده و از سال 92 با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی توانسته ایم پروژه های عمرانی خوبی را در زمینه آبرسانی روستایی استان عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به وضعیت فرسودگی شبکه های آب استان یادآورشد: ارزیابی ما نشان می دهد حدود 300 کیلومتر از شبکه آب رسانی استان قزوین فرسودگی دارد که قادریم سالانه 15 تا 20 کیلومتر را بازسازی کنیم.

شبکه فرسوده

بیرنوندی گفت: بازسازی و نوسازی شبکه فرسوده آب شرب استان قزوین حدود 210 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اضافه کرد: در صورت بازسازی شبکه  های فرسوده آب می توانیم از هدر رفت 18 میلیون مترمکعب آب جلوگیری کنیم.

یکپارچه سازی فعالیت آب و فاضلاب شهری و روستایی

وی با اشاره به یکپارچه سازی فعالیت آب و فاضلاب شهری و روستایی اظهارداشت: از ابتدای سال جاری با یکپارچه سازی فعالیتها زمینه خدمت رسانی سریعتر و مطلوب تر به مشترکان مهیا شده و پاسخگویی توسط یک اداره به رضایت مردم منجر شده است.

بیرنوندی اضافه کرد: قبل از ادغام شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری مشکلای در تامین اعتبارات روستایی داشتیم و عدالت برقرار نمی شد که با یکپارچه سازی این نقیصه برطرف شده است و شاهد سرعت گرفتن آبرسانی روستایی نباشیم.

بیرنوندی 2

وی گفت: قبل از تشکیل شرکت استانی تعداد شش شرکت داشتیم که در حال حاضر به 26 مرکز خدمات رسانی در شهرها و روستاها افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین یادآورشد: با یکپارچه سازی حقوق آب داران به موقع پرداخت می شود و تعداد آزمایشگاهها از دو مورد به 6 مورد افزایش یافته است.

وی بیان کرد:همچنین با این تغییرات مبلغ 12 میلیارد تومان از اعتبارات شهری برای روستاها هزینه خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز