داراب بیرنوندی در گفتگو با خبرگزاری برنا::

برای عبور از چالش کم آبی در تابستان سال آینده برنامه داریم

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۰۹:۴۹:۴۹
کد خبر: ۱۱۰۱۹۴۹
برای عبور از چالش کم آبی در تابستان سال آینده برنامه داریم
مدیرعامل آبفای استان قزوین گفت: با حفر چاه جدید، نشت یابی شبکه و قطع انشعاب غیر مجاز و مدیریت مصرف برای عبور از کم آبی در تابستان سال آینده برنامه ریزی می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ داراب بیرنوندی در خصوص وضعیت آبرسانی روستایی و شهری استان قزوین اظهارداشت: از جمعیت 320 هزار نفری روستایی استان با اجرای مجتمع های آبرسانی تلاش کرده ایم همه روستاها را تحت پوشش قرار دهیم.

وی بیان کرد: ساخت 43 مجتمع آبرسانی روستایی در استان هدف گذاری شده است که تاکنون توانسته ایم ساخت 25 مجتمع را به پایان برسانیم.

مدیرعامل آبفای استان قزوین یادآورشد: در صورت تزریق اعتبارات مورد نیاز قادریم ساخت 18 مجتمع دیگر آبرسانی را کلید زده و آماده بهره برداری کنیم.

بینوندی

بیرنوندی اظهارداشت: با تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی می توانیم آبرسانی به روستاها را تسریع کنیم.

وی تصریح کرد: دولت با همه محدودیت های مالی و اعتباری نگاه خوبی به روستاها و حل مشکلات ساکنان آن دارد و مصمم است با تامین خدمات رفاهی نسبت به توزیع مناسب امکانات در این مناطق هم اقدام کند.

مدیرعامل آبفای استان قزوین یادآورشد: از روستائیان محترم انتظار داریم با مدیریت مصرف در صیانت از منابع آبی در تامین نیازهای مناطق همکاری کنند.

عبور از خشکسالی و کم آبی در تابستان

بیروندی گفت: تابستان امسال شاید بدترین و سخت ترین شرایط را سپری کردیم زیرا همه منابع آبی استان زیرزمینی و از چاه تامین می شد و مدیریت این منابع بسیار دشوار بود.

شستشو

وی اضافه کرد: از استانهایی هستیم که از آبهای سطحی استفاده نمی کنیم لذا به دنبال برنامه ریزی در استفاده از این ظرفیت هستیم تا بتوانیم مصرف در استان را که از آبهای زیرزمینی صورت می گیرد کنترل و مدیریت کنیم.

مدیرعامل آبفای استان قزوین بیان کرد:در تابستان امسال مجبور شدیم در روزهایی از تابستان، آب برخی مناطق را قطع کنیم تا نیاز سایر مناطق شهری را تامین کنیم.

وی گفت: در تابستان امسال شاهد افزایش 17.5 درصدی مصرف آب شرب در شهرها و حدود 10 درصد در مناطق روستایی بودیم که این افزایش ناشی از انتشار ویروس کرونا و ضرورت رعایت بهداشت بود.

بیرنوندی اظهارداشت: امسال تابستان کمبود زیادی در شهر قزوین داشتیم که با مدیریت فشار شبکه تلاش شد تا مصرف بالانس و متعادل شده و کمبودی دیده نشود که در این میان با تحمل و صبوری و همکاری مردم توانستیم از پیک تابستان عبور کنیم

برای تابستان سال آینده برنامه ریزی می کنیم

وی اضافه کرد: برای تابستان سال آینده برنامه ریزی کرده ایم تا مشکلات امسال تکرار نشود و برای جبران کمبودها اقدام خواهیم کرد.

چاه آب

بیرنوندی گفت: کمبود آب شرب در شهر قزوین 400 لیتر بر ثانیه است که 172 لیتر بر ثانیه با حفر چاه و نشت یابی و قطع انشعاب غیر مجاز بخشی را جبران کردیم.

وی اظهار داشت: با حفر 4 حلقه چاه جدید توانستیم 112 لیتر بر ثانیه آب را تامین کنیم و با قطع 200 انشعاب غیر مجاز بیش از 200 لیتر بر ثانیه آب تامین شد و با نشت یابی هم 15 لیتر بر ثانیه آب جبران شد.

بیرنوندی اضافه کرد: در شهرستان البرز در ناحیه شهری مهرگان چالش های جدی داشتیم که با حفر دو حلقه چاه توانستیم 47 لیتر بر ثانیه آب را تامین کنیم و در 700 کیلومتر از مسیر نشت یابی صورت گرفت.

مدیرعامل آبفای استان قزوین تصریح کرد: با فرهنگ سازی و مدیریت مصرف و همکاری مشترکین امیدواریم بتوانیم با تامین نیازهای آب شرب همه شهروندان برای فصل تابستان آینده هم برنامه ریزی کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز