معاون عمرانی استانداری قزوین:

استفاده از پیمانکاران بومی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن اولویت دارد

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۳:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۲۱۰۸
استفاده از پیمانکاران بومی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن اولویت دارد
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن اولویت ما استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی در ساخت و ساز است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فرخزاد در جلسه بررسی نحوه ساخت و ساز پروژه های اقدام ملی مسکن که روز شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: با نظارت جدی در کارهای ساخت و ساز باید کمک کنیم تا طرح اقدام ملی مسکن با کیفیت بیشتری اجرا شود.

فرخزاد بیان کرد: انتخاب پیمانکاران توانمند با اولویت شرکت های بومی برای کمک به اشتغال استان هم ضروری است.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: در فاز اول قرار است 1200 واحد در طرح اقدام ملی مسکن در استان احداث شود که برای ساخت 800 واحد پیمانکاران مشخص شده اند و اگر شرایط پیمانکاران بومی مهیا نبود نباید کارها متوقف شده و یا طولانی شود.

فرخزاد 2

وی گفت: ستاد اجرایی حضرت امام می تواند با ایجاد دفتر فنی برای تسریع در کار نظارت اقدام کند تا هزینه ها هم کمتر شود.

فرخزاد اظهارداشت: برای ساخت ۱۲۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن به حداقل ۵۰ مهندس ناظر نیاز داریم که ستاد اجرایی برای تامین آن اقدام کند.

در ادامه پیمان پیرمرادی مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین اظهارداشت: در یک بازه زمانی ۱۵ روزه لازم است وضعیت شرکتها استعلام شود و اولویت با شرکت های بومی باشد.

وی بیان کرد: برخی شرکتها به دلیل آماده نبودن صورت حساب مالی نتوانسته اند در مزایده شرکت کنند و از آنجا که  حدود ۴ ماه است آورده مردم تامین شود باید مراقب باشیم روند کارها کند نشود.

پیر مرادی یادآورشد: قرار نیست شرکت بومی به هرقیمتی وارد کار شود و حتما باید شرایط لازم را داشته باشند تا کار کیفی پیش برود و قرار هم نیست به این دلیل کارها طولانی شود.

وی افزود:  در دو هفته آینده تکلیف شرکتهای بومی واجد شرایط باید مشخص شود و اگر کسی شرایط نداشت سایر شرکتهای غیر بومی را فعال کنیم تا کار متوقف نشود و اگر اسناد لازم را نتوانند ارایه کنند در پروزه های آینده از آنها استفاده کنیم. 

در ادامه مرتضی فرخی مدیر ستاد اجرایی امام استان قزوین گفت: مسکن دراستان قزوین یکی از مطالبات مردم است که ستاد اجرایی برای تسریع در کار در طرح اقدام ملی وارد مشارکت شده است.

وی بیان کرد: تاکید استاندار و معاون عمرلانی استانداری استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی در ساخت و سازهای طرح اقدام ملی مسکن است اما در برخی موارد این شرکتها نتوانستند پروتکل های ستاد اجرایی و اعتبار سنجی لازم را ارائه کنند اما نگاه ما حمایت از پیمانکاران بومی است و آمادگی داریم ساخت ۸۰۰ واحد را به پیمانکاران استانی واگذار کنیم تا اشتغال استان محقق شود.

فرخی

فرخی تصریح کرد: تلاش کرده ایم تا راه را برای شرکت های بومی هموار کنیم تا در طرح اقدام ملی مسکن مشارکت بیشتری داشته باشند و با تعیین زمین و جانمایی آنها هیچ مشکلی در اجرای این طرح نداریم.

مدیر ستاد اجرایی حضرت امام استان قزوین هم گفت: سیاست ما کمک به شرکت های بومی است اما الزامات سخت گیرانه موجب شده شرکتهای بومی نتوانند در طرح اقدام ملی مسکن مشارکت مناسبی داشته باشند لذا می توانیم از اختیارات وزیر راه برای تسهیل در امور استفاده کنیم.

وی بیان کرد: آمادگی داریم برای ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی یک مناقصه جدید برگزار کنیم تا فرصتی برای حضور شرکت های بومی برای ساخت مهیا شود.

 

نظر شما