رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

۶۶ درصد فوتی های کرونا در استان قزوین بیماری زمینه ای دارند

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۸:۲۹:۰۲
کد خبر: ۱۱۰۲۴۲۷
۶۶ درصد فوتی های کرونا در استان قزوین بیماری زمینه ای دارند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: 66 درصد فوتی های بیماری کرونا در استان بیماری زمینه ای دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار عصر شنبه در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: روند کلی کنترل و کاهش بیماری در استان قابل قبول است و خوشبختانه در حال حاضر همه شهرستانهای استان از وضعیت قرمز خارج شده و شهر آوج در وضعیت زرد قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: شهروندان باید بدانند که وضعیت نارنجی هم در واقع هشدار و خطر تلقی می شود و همچنان در وضعیت پر خطری هستیم که اگر پروتکل ها جدی گرفته نشود در شرایط بدتری قرار خواهیم گرفت.

کرونا 5

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: سرد شدن هوا هم می تواند وضعیت شکننده ای برای ما ایجاد کند و با در پیش بودن شب یلدا شاهد تشکیل صف هایی در آجیل فروشی ها و فروشگاه های پوشاک هستیم که این موضوع نگرانی ما را بیشتر می کند.

نامدار گفت: شب یلدا کانون انتشار ویروس است و می تواند وضعیت قزوین را قرمز کرده و تمام تلاش های کادر درمانی و بهداشتی را زیر سوال برده و هدر دهد لذا هشدار می دهیم هر گونه تجمع و دورهمی خانوادگی می تواند وضعیت استان را بحرانی کند.

وی اظهارداشت: البته باید اذعان داشت در حال حاضر از نظر تعداد مبتلایان در ردیف 30 کشوری هستیم که رتبه پایینی دارند و کشورهایی از ما عقب تر هستند که در زمره کشورهای اروپایی بوده و شرایط تحریم ما را هم ندارند.

66 درصد فوتی های استان قزوین بیماری زمینه ای دارند

نامدار اظهارداشت: بیشترین تعداد فوتی های ما در استان قزوین با 66 درصد بیماران زمینه ای هستند در حالی که در برخی کشورهای اروپایی تعداد فوتی های بیماران زمینه ای را در آمار محسوب نمی کنند.

وی گفت: می توان گفت پیک سوم بیماری را سپری کرده ایم اما شرایط همچنان شکننده است و با قرمز شدن گیلان ما نیز نگران هستیم برخی مراوداتی که دو استان دارند برای ما نگرانی ایجاد کند.

کرونا 22

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: آلوده شدن استانهای هم جوار می تواند روی استان قزوین هم تاثیرگذار باشد اما به همکاری همه شهروندان شدیدا نیازمندیم تا هشدارها را جدی بگیرند.

نامدار بیان کرد: طرح شهید سلیمانی در استان قزوین بسیار موفق بوده و بازوی کمکی ما محسوب می شود که امیدواریم تیم های مراقبتی و حمایتی آن بیشتر شود تا نتایج بهتری داشته باشیم.

وی اظهارداشت: شاید بتوانیم محدودیت اصناف را در کوتاه مدت پیاده کنیم اما بهترین راه قرنطینه بیماران و کنترل اطرافیان بیماران و محدودیت در تردد و تجمع باشد.

45 درصد مبتلایان به کرونا بالای 60 سال هستند

نامدار در ادامه گفت: در استان قزوین بیش از 45 درصد مبتلایان به ویروس کرونا افراد بالای 60 سال هستند که باید از این گروه سنی مراقبت بیشتری صورت گیرد تا وضعیت را کنترل کنیم.

وی گفت: بیماران زمینه ای و سالمند آمار فوتی های کرونایی استان قزوین را بالا برده است و در کشور 62 درصد و در استان ما 77 درصد فوتی ها افراد بالای 60 سال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: 56 درصد فوتی های استان را آقایان و 44 درصد را زنان تشکیل می دهند و تا هفته دوم آذر ماه با پیک بیماری و کاهش مواجه بودیم و تعداد فوتی ها هم به 96 نفر رسید.

کرونا 9

وی بیان کرد: بیشترین آمار ابتلا در شهرهای قزوین؛ البرز، تاکستان، بویین زهرا، آبیک و آوج است.

نامدار اظهارداشت: تماس با موارد مثبت 68 درصد، حضور در مراکز درمانی 17 درصد، ماسک نزدن 13 درصد، استفاده از تاکسی 12 درصد، حضور در بانکها و ادارات 10 درصد، حضور در بازار 10 درصد، حضور در اتوبوس 8.9 درصد و شرکت در میهمانی ها 7.2 درصد بیشترین علت آلودگی ها بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزکی استان قزوین بیان کرد: در دو هفته اخیر سفرها بشدت در استان کاهش یافته و استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی بالا رفته و در حال حاضر خانم های خانه دار 27.8 درصد، کارگران 17.6 درصد،بازنشستگان 8 درصد، کارمندان 8 درصد،اصناف 4 درصد، نیروی انتظامی 2 درصد، دانشجویان  1.9 درصد ، رانندگان 2 درصد و کارمندان بانک 1 درصد مبتلایان را تشکیل می دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز