رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین:

صادرکنندگان کشمش نیازمند حمایت جدی دولت هستند

۱۳۹۹/۰۹/۲۷ - ۱۳:۴۹:۰۹
کد خبر: ۱۱۰۵۴۰۵
صادرکنندگان کشمش نیازمند حمایت جدی دولت هستند
رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: برای حفظ بازارهای خارجی و غلبه بر مشکلات ناشی از افزایش هزینه ترانزیت کالا صادر کنندگان کشمش استان نیازمند حمایت جدی دولت هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی روز پنجشنبه با حضور جمالی پور استاندار قزوین در استانداری برگزار شد.

مهدی بخشنده در این جلسه اظهارداشت: شرایط کرونا چالش های زیادی در عرصه کسب و کار ایجاد کرده و لازم است با تعامل و همکاری بیشتر بین مدیران دستگاههای اجرایی بتوانیم به کاهش مشکلات کمک کنیم.

33333132123

وی بیان کرد: با برگزاری بیش از 67 جلسه برای شناسایی موانع تولید اقدام کرده ایم و با همراهی تامین اجتماعی، امور مالیاتی و دستگاههای خدمات رسان بخشی از چالش ها برطرف شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین یادآورشد: کارفرمایانی که در تعداد و نحوه تقسط بدهی بیمه مشکل دارند با اتاق بازرگانی مشکلات خود را مطرح کرده و برای پیگیری موضوع اقدام کرده ایم و در حال حاضر کشمش کاران درخواست تقسیط دارند که امیدواریم مساعدت شود.

وی بیان کرد: با توجه به اعلام تعدادی از کارفرمایان در مورد پاسخگویی به صور ت غیر حضوری در امور بیمه و مالیات نیازمند رسیدگی و تصمیم گیری در این زمینه هستیم.

بخشنده اضافه کرد: با توجه به نبود نام کارفرما در لیست فعلی و بیمه کردن آنها در قالب بیمه حرف و مشاغل آزاد در چارجوب ضوابط خاص مقرر شد مشکلات از سوی اتاق به اداره بیمه ارجاع و موانع رفع شود.

وی از ایجاد رکود در بازارهای صادراتی کشمش هم ابراز نگرانی کرد و افزود: افزایش هزینه ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی، صادرات این محصول را با چالش مواجه کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین تصریح کرد: برای نمونه ارسال محموله کشمش به آلمان ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و هزینه ها سنگین شده که بدون کمک دولت نمی توان به گشایش در کار امیدوار بود.

22221212

بخشنده اظهارداشت: باید یکی از مراجع تشخیص صلاحیت برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کشمش کاران اتاق بازرگانی و جهاد کشاورزی باشد و از روسای بانکها هم انتظار  می رود تشریفات اعطای وام را کاهش دهند و در کمتر از ۱۰ روز تسهیلات با کمترین وثیقه پرداخت شود تا بتوان گره گشایی کرد.

وی بیان کرد: برند سازی محصول کشمش و زیتون و توجه به بسته بندی کالا و نیز توجه به توسعه پهنه ورود کالا در کشورهای همسایه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

بخشنده اضافه کرد: متاسفانه همچنان به خام فروشی ادامه می دهیم و در فرآوری و بسته بندی ضعیف هستیم  لذا در اتاق بازرگانی آمادگی داریم با کمک سازمان های صمت و جهاد کشاورزی برای افزایش ارزش افزوده با توسعه صنعت فرآوری مشارکت کنیم.

وی گفت: در روزهای آینده در مراسمی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی از پرستاران تلاش گر استان تجلیل خواهیم کرد.

222222222

در ادامه درویش طاهرخانی از صادرکنندگان کشمش استان گفت: با مشکلات ایجاد شده بشدت نیازمند حمایت دولت هستیم تا تولیدکننده و صادرکنندگان آُسیب بیشتری نبینند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر خریداران اروپایی کشمش بسیار کاهش یافته و هزینه ارسال کالا دو برابر شده و قادر به تامین هزینه های اضافی نیستیم.

این صادرکننده تصریح کرد: باید خرید توافقی و تضمینی کشمش به موقع انجام شود تا بازارهای صادراتی را از دست ندهیم زیرا در حال حاضر دولت ترکیه محصول کشمش باغداران خود را خریداری کرده تا کاهش قیمتها به آنها آسیب نزند و ما نیز انتظار داریم با توجه به افزایش هزینه بسته بندی و حمل و نقل مورد حمایت جدی قرار گیریم.

قاریانپور مدیرعامل تامین اجتماعی استان قزوین هم گفت: در صورت تایید اتاق بازرگانی آماده تقسیط تسهیلات تولیدکنندگان و باغداران هستیم.

وی بیان کرد: در روش سنتی کارفرما  لیست بدهی را نمی دید اما امروز بدهی ابلاغ شده و افراد با رمز خود وارد سایت شده و فهرست را دیده و اعتراض و یا تایید می کنند و نیازی به مراجعه حضوری نیست و با الکترونیکی شدن کارها حتی می توان مفاصا را هم پرینت گرفت.

22233

قاریان پور اظهارداشت: از ۸۵ هزار نسخه حدود ۵۵ هزار نسخه الکترونیکی بررسی شده و  30 عملیات دیگر هم تا پایان امسال الکترونیکی می شود که با این کار مراجعه به ادارات بیمه بشدت کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: برای فرهنگ سازی اطلاع رسانی بیشتر کارگاههای آموزشی و جلسه پرسش و پاسخ داریم تا شهروندان با خدمات الکترونیکی بیشتر آشنا شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز