استاندار قزوین:

افراطی گری، خشونت و بدرفتاری جامعه را به انحطاط می کشاند

۱۳۹۹/۰۹/۲۷ - ۱۶:۰۷:۳۵
کد خبر: ۱۱۰۵۴۶۱
افراطی گری، خشونت و بدرفتاری جامعه را به انحطاط می کشاند
استاندار قزوین گفت: بدرفتاری، خشونت و افراطی گری می تواند جامعه را به انحطاط کشانده و هزینه های سنگینی را به جامعه تحمیل کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در نشست هم اندیشی با عنوان «گفتگوی موثر بر مدار تحول و بهسازی» که روز پنجشنبه در اداره آموزش و پرورش قزوین برگزار شد اظهارداشت: یاد شهید مفتح را گرامی می داریم و وحدت و همدلی را در این شرایط مهم می دانیم.

وی بیان کرد: امروز« روز جهان عاری از خشونت و افراط گری» است و این موضوع اهمیت زیادی دارد زیرا آنچه جامعه جهانی را زشت کرده خشونت و افراطی گری است. 

استاندار قزوین تصریح کرد: در خاورمیانه و اطراف ما هر گوشه ای خشونت های قومی و قبیله ای و استکباری دیده می شود و جان انسان های زیادی را می گیرد و اگر خشونت و افراط کنار هم قرار گیرد جهان را نابود می کند.

2222222

جمالی پور گفت:  افراطی گری سرمایه های کشور را نابود می کند و به صورت رفتاری نرم برای ما چالش زاست و هر گونه افراط گری به خشونت می انجامد و گاهی برای منافع شخصی و گروهی است و هیچ سنخیتی با منافع مردم ندارد. 

وی اظهارداشت: اسلام دین مهربانی و عطوفت است و باید نسل آینده از امروز و دیروز ما کسب تجربه کند و با اتکا به آموزه های دینی در مسیر ترقی گام بردارد.

استاندار قزوین یادآورشد: هر چند در جامعه نقاط قوت زیادی داریم اما بد اخلاقی از نکات منفی است که باید از آن دوری کرده و شرایط بهتری برای زندگی درست کنیم.

جمالی پور گفت: در کشور نعمت های زیادی داریم از جمله ژئوپولتیک خوب و پاندول تعادل جهان بودن تا قرار داشتن در مسیر تردد شرق و غرب و جاده ابریشم و معادن سرشار که باید بتوانیم فرصت ها را به ثروت تبدیل کنیم.

وی اظهارداشت: امروز در جهان از مسیر تحقیق و پژوهش به خلق ثروت رسیده اند و ما هم باید این راه را طی کرده و از استعدادهای سرشار خود بخوبی استفاده کنیم.

استاندار قزوین یادآورشد: ایرانی هوش سرشاری دارد که می تواند دنیا را متحول کند و امروز در عرصه پزشکی و علمی استعدادهای بی بدیلی داریم که می توانیم با انسجام و وحدت به توسعه برسیم.

تتتان

وی بیان کرد: اگر به توصیه های رهبری توجه شود مشکلات قابل حل است و اگر افراط در جامعه رایج شود همه چیز خود را از دست می دهیم. 

جمالی پور گفت: چرا نخبگان با هم نمی توانند مذاکره کنند. رهبری از یک افراط دامنگیر نگرانی دارند و این که فرمودند چرا نمی توانیم در داخل با هم مذاکره کنیم یک موضوع مهم است که باید دانست راه گفتگو با دنیا، ابتدا گفتگو در داخل است.

 استاندار قزوین یادآورشد: راه تعامل با دنیا بدون شکل در داخل است اما متاسفانه در داخل به صورت یکدیگر چنگ می زنیم و مراقب نیستیم که توطئه بزرگی در اطرافمان در حال شکل گیری است که نمونه آن را در اظهارات رئیس جمهور کشور همسایه شنیدیم که دنبال تجزیه ایران هستند.

وی تصریح کرد: ایران در منطقه پاندول تعادل جهانی است لذا دشمنان زیادی چشم طمع به آن دارند و می خواهند این اقتدار را از ما بگیرند و هسته مرکزی را به اسراییل ببرند که البته این آرزو را به گور خواهند برد.

جمالی پور اظهارداشت: باید دانش آموزان ما توسط معلمان متعهد و باسواد تربیت شده و مطلع و آگاه شوند و تعصب به کشور داشته باشند.

وی اضافه کرد: مجلس، دولت و دستگاه قضایی باید مراقب توطئه باشند زیرا امروز دشمن بدنبال تقدس زدایی است و می خواهد سپاه، مجلس، دولت و دستگاه قضا را بی ارزش کند و گاهی ابن کار با دست خودمان صورت می گیرد.

استاندار قزوین بیان کرد: شرایط ما حساس است و باید تذکر رهبری را برای گفتگو در درون جدی بگیریم و در مسیر وحدت گام برداریم. 

1212

وی گفت: امروز دانش آموز و  معلم و جامعه پرسشگر شده و باید مراقب باشیم حرف بدون استناد نزنیم و رفتاری نکنیم که هزینه ای به کشور تحمیل شود.

استاندار قزوین اظهارداشت: معلم باید بداند روش تعلیم و تربیت و رفتارش در افراد تاثیر گذار است لذا شما مسئولیت بزرگی دارید که باید به خوبی به آن عمل کنید.

جمالی پور گفت: اگر بخواهیم آینده را بسازیم باید بر رفتار  و گفتار خود مسلط باشیم و اگر آموزش های ما درست باشد نمی گذارد جامعه دست به هر اقدامی بزند.

در ادامه از هفت معلم و دانش آموز پژوهشگر برتر تجلیل شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز