مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

توجه به پژوهش باید از دوران نوجوانی در مدارس جدی گرفته شود

۱۳۹۹/۰۹/۲۷ - ۲۰:۵۸:۵۳
کد خبر: ۱۱۰۵۵۳۲
توجه به پژوهش باید از دوران نوجوانی در مدارس جدی گرفته شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با راه اندازی و توسعه پژوهش سراهای دانش آموزی توجه به تحقیق و پژوهش را از سنین نوجوانی در مدارس جدی گرفته ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسنعلی اصغری در نشست هم اندیشی با عنوان« گفتگوی موثر بر مدار تحول و بهسازی» که عصر پنجشنبه با حضور استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در محل آموزش و پرورش قزوین برگزار شد با گرامیداشت یاد شهید مفتح اظهارداشت: شهید آیت الله مفتح در ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه نقش آفرین بود و با الهام از اندیشه‌های امام راحل در تقویت این دو نهاد تلاش زیادی کرد.

وی افزود: آموزش و پرورش محور توسعه است و سرمایه گذاری در این بخش می تواند ما را در سایر عرصه ها موفق کرده و به پیشرفت سریعتر کشور کمک کند اما به دلیل گستردگی کار برای رسیدن به اهداف تعیین شده به همکاری همه نهادها نیاز داریم.

2222222

اصغری با اشاره به اهمیت تحقیق گفت: توجه به تحقیق و پژوهش باید از سنین پایین و دوره نوجوانی آغاز شود که در این راستا با توسعه پژوهش سرا‌های دانش آموزی در استان، تلاش می کنیم ضمن تقویت شورای پژوهش آموزش و پرورش با تشکیل هسته‌های پژوهشی با تعیین رابطان پژوهشی در مناطق و مدارس از فعالیت های تحقیقی حمایت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهارداشت: امروز از دانش آموزان و معلمان پژوهشگری تجلیل می کنیم که توانسته اند در رقابت های کشوری صاحب رتبه شوند که این موفقیت بیانگر استعدادهای خوب استان در عرصه پژوهش است و ما نیز از این افراد حمایت می کنیم. 

12 هزار دانش آموز تلفن هوشمند ندارند

اصغری با اشاره به تامین تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان برای بهره گیری از برنامه های شبکه شاد در فضای مجازی گفت: در شرایط کنونی متاسفانه برخی از والدین به دلیل مشکلات مالی قادر به تهیه تبلت و گوشی تلفن همراه هوشمند و استفاده فرزندانشان از شبکه‌های مجازی نیستند که این موضوع می تواند به تحصیل آنها آسیب برساند.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۳ هزار و ۶۵۰ دانش آموز در استان گوشی هوشمند ندارند که با کمک خیرین و نهادهای مختلف اخیرا بیش از 1هزار و 650 عدد تلفن همراه خریداری شده و در اختیار این افراد قرار گرفته است.

اصغری یادآورشد: در حال حاضر ۱۲ هزار دانش آموز بدون تلفن همراه هستند که امیدواریم با کمک خیرین این نیاز هم تامین شود که با رایزنی‌ با شرکت صنایع آموزشی و وزارت آموزش و پرورش قرار است هزینه این گوشی ها تامین شود.

تتتان

98 درصد مردم استان باسوادند

اصغری بیان کرد: خوشبختانه در استان قزوین 98 درصد مردم باسوادند و با انسداد مبادی بی سوادی با ریشه کن کردن آن امیدواریم باسوادی کامل استان را جشن بگیریم.

وی گفت: با راه اندازی مراکز یادگیری اقدامات اثربخشی صورت گرفته و در این راستا بسته تحولی با عنوان «پیوند سواد و زندگی» تهیه شده تا طرح سوادآموزی کارآمد را پیاده کنیم.

اصغری اظهارداشت: در اجرای طرح سوادآموزی کارساز باید اولیای دانش آموزان مهارت‌های لازم را فرا بگیرند و این آموزش ها را در زندگی فردی و اجتماعی به کار گیرند و به دستاوردهای ارزشمندی دست یابند.

در ادامه از دنش آموزان و معلمان پژوهشگر نمونه استان تجلیل شد.

1212

در بخش معلمان دکتر جواد خلخالی معلمان پژوهشگر برتر آموزش و پرورش استان از الموت غربی و میترا رحیمی، از ناحیه 2 و در بخش همکاران فرهنگی از علیرضا اسدی ، احدالله حسن پور و مریم موج بافان و در بخش دانش آموزی هم مهشید کشتکار از شهرستان البرز، رامتین قاسم پور از ناحیه یک به عنوان پژوهشگران برتر مورد تجلیل قرار گرفتند. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز